Okej ja jag har en cirkelsåg + kofot + hammare så ska det lösa sig då =)
Ja då ska jag göra detta måste bara invänta pengar först.
Tack för din hjälp.
Och en fråga till ska jag limma med trä lim på reglarna?
 
S
jo trälim gärna cascos trä vinterlim då det är hårdare.
glöm inte handskar spånet kan bli vasst
 
Okej bra tips =) tack
 
S
och var försiktig när du sågar. inte bra om du får ett kast med cirkelsågen. är du osäker på om du kan såga i golvet ta då bara kofot och hammare.
 
Okej, kanske kan börja med en sticksåg så jag får ett bra grepp med kofoten då.

Titta gärna i den andra tråden om "renovera inomhus trappan" se om du kan besvara min fråga där. =)
 
Där man sätter samman spånskivorna ska dom alltid vara på en regel?


Samt vad är en kortling? måste dom finnas? Om dom inte finns där nu ska jag då sätta dit dom?
 
Redigerat:
okej, men om vi säger att reglarna ligger på 60cm avstånd. Sedan skivan jag får kapa längst ut mot väggen.
Som jag då ska börja med på nästa rad är tex 55cm då är det bara att kasta den skivan?
 
Ja, om du har cc60.

Alternativet hade väl varit att bara fästa skivan i en regel och det är ju inget alternativ ö.h.t.
 
Byggmax får aldrig in golvspån skivorna på lager i Sundsvall.
Så tänkte titta på bauhaus men deras "nya" webbshop är ju totalt värdelös går inte att söka.
Någon som vet vad priset är på 22*620/600*2400 ?
 
Om jag sätter dit nya reglar, hur nära ska dom då gå väggen? Börjar man med en regel närmast väggen sedan cc60 och avslutar med en regler mot nästa vägg?
 
Fan fan fan, det här går åt skogen =/
Fick slita med att få upp en bit golvet som sitter stenhårt i reglarna. Så hela regeln följde med.
Och titta på bilderna, dom har lagt träbitar/kilar under regeln på sidorna!
Reglarna är 67mm hög.
Vad ska jag göra? Några bra tips? Jag sliter upp hela golvet sätter dit nya reglar men hur kommer jag upp i samma höjd? Totala höjden med regeln+kilarna blir 120mm
Då blir dessa reglar bra va? http://www.byggmax.com/se-sv/Prod/PID-08145120.aspx

mitt stora problem blir ju att jag måste ta bort även under trappen där det var mening att jag bara skulle gå runt va?


bc5201184536P32d6.jpg

7b5201184621Pd0da.jpg

f95201184649Pa3a6.jpg

0e5201184719P8bc4.jpg
 
Redigerat:
Hur har det gått för dig? Har du fått nån ordning på ditt knarrande golv? Jag har inga bra tips - mer än att se det som att det hör till husets charm....
 
Okej, förlåt dina senaste inlägg kom upp efter att jag skickat mitt inlägg. Då ser jag ju hur det har gått men har fortfarande inga tips.... men hoppas det ordnar sig!
 
Tack, jo nu börjar jag ångra mig rejält. då jag inte har några pengar för att leja bort jobbet heller.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.