Hej. Är på väg att sätta i liner i pool. Är det någon här som har någon uppfattning vad det skulle kunna kosta att beställa liner och få den isatt i pool? Poolen är 4x8 och i 2 olika nivåer 60 cm till 2 meter.
Tack för svar på förhand?
 
Om du väljer en lite dyrare variant av svetsad liner som är 3 mm tjock med 25 års garanti så kostar det runt 500kr/kvm.
 
Tack. Är det inkl jobb? Om inte - hur lång tid brukar det ta?
 
Vi betalade 500kr/kvm inkl allt. Jag tyckte det var himla mycket pengar men fick samtidigt en trapp inklädd med liner. Trappen hade jag byggt själv så där sparade vi lite pengar på det viset. Jag tror det tog några dagar. inkl trapp att svetsa liner. Poolen är ca 3x6m
 
Hur byggde du en egen trapp? Var med inne på att det måste gå/Lotta

jerk skrev:
Vi betalade 500kr/kvm inkl allt. Jag tyckte det var himla mycket pengar men fick samtidigt en trapp inklädd med liner. Trappen hade jag byggt själv så där sparade vi lite pengar på det viset. Jag tror det tog några dagar. inkl trapp att svetsa liner. Poolen är ca 3x6m
 
Finns flera sätt som används.

Bygga med lecablock och sedan putsa.
Gjuta + fylla med 8-16 + gjuta igen
Träkonstruktion
Frigolit

Gaveltrappa + standardliner kostar ungefär samma pengar som egen trappa och platsbyggd liner, vid installation. Vid första linerbytet skiljer det förstås rejält i kostnad.

Sköter du inte vattenkvaliteten kan du glömma 25 års livslängd på linern, oavsett typ.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.