Hej
jag hade tänkt mig att utvändigt vattentäta en lecamur som det tidvis komer att stå vatten mot med ett tjockt lager varmasfalt. Men trots att jag letat en hel del på nätet har jag inte kunnat hitta ett ställe i Stockholmstrakten (inte nån annan stans heller faktiskt) där man kan köpa det! Vet nån var det kan finnas? Om jag nu får tag på varmasfalten så borde man väl kunna använda ett gasolkök och en gammal gryta för att smälta den eller......
Tacksam för hjälp
/Stenper
 
prova med takläggnings firma
 
Binab håller också på med sånt.
 
Pratade med takläggare och rörläggare om detta för ett tag sedan när jag hade samma idéer som du. De hävdade bestämt att "ingen använder varmasfalt längre". Det är förenat med för stora risker i form av antändningsrisk och giftiga ångor. Det tidigare både på byggnader och brännskador. Lite inkapslad fukt kan bli ånga som exploderar i ansiktet.

Kallasfalt är så bra idag att varmasfalt spelat ut sin roll.
 
Ring https://www.takcentrum.se/ och förklara. De är iaf jättehjälpsamma gällande varm/kallasfalt för tak och kanske kan rekommendera å sälja rätt produkt åt dig.

De har butik i Sthlm
 
Hehe, såg inte tråden va s gammal :D
 
Finns även DUO Asfalt och DAB som kan hjälpa till med olika asfalt/bitumen produkter för tätskikt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.