Vi kommer inte ansluta oss till fjärrvärmenätet eftersom vi bygger Ä-hus.
 
Har ni andra också fått papper från skatteverket att fylla i en massa uppgifter för fastighetstaxering? Vad fasen ska man göra med den? Går ju inte att gissa i framtiden vad man kommer att ha...
VA-räkningen var också "trevligt". Istället för 90' så blev det 127'. En nätt felräkning från kommunen :S
 
Jag ringde Skatteverket och fick besked att jag under"övrig info" skulle skriva att vi fått bygglov men att bygges påbörjas först sommaren 2011 och när byggetberäknad vara färdigt. Efter Skatteverket fått in min blankett kommer jag få en ny.

Lagom kul det där med VA avgiften....:(
 
Fick se ritningarna på ett hus som ska byggas på kronan. Ett runt hus blir det, riktigt ku lska det bli att se. Blir nog ett sånt hus som folk lägger blickarna på iaf. Skönt för er andra som bygger mindre pråligt då ni slipper folk som kör runt och glor. ;)
 
Nu är det inte så länge kvar tills vi får tillgång till tomterna och vi bör höja aktiviteten i denna tråd! :)

1) Är det någon som har koll på när gatorna planeras att asfalteras? Det vore ju bra om det inte sker direkt då risken är överhängande att gatorna tar mycket stryk av lastbilar, traktorer, grävmaskiner, etc.

2) Är det någon som har koll på vilka bredbandsalternativ som kommer till området?
 
1 Tror ej att dem asfalterar år1 troligen år2 hösten Någon som vet hur kommunen gjorde med östra kronan ang asfaltering?

2 Lunet kommer med fiber till huset installation 3000:- + 189/mån/24mån + leverantör mm www.lunet.se
 
Bygga___1 skrev:
1 Tror ej att dem asfalterar år1 troligen år2 hösten Någon som vet hur kommunen gjorde med östra kronan ang asfaltering?

2 Lunet kommer med fiber till huset installation 3000:- + 189/mån/24mån + leverantör mm www.lunet.se
Jag tror det dröjde ett tag innan Östra Kronan asfalterades.

Lunet är ju en bra lösning, trevligt.
 
Någon som vet om det skall byggas någon skola årskurs 1-6 på kronanområdet?
 
Erikej- ja, snart är det dax! Vi var upp på området i helgen!

Bygga1- jag har inte hört ngt om en skola, men det är ju inte omöjligt, med tanke på att kommunen planerar att Kronan ska bli en ny stadsdel.

I vilken skola/dagis kommer ni sätta era barn i?
 
Förskolan spiran ska vara klar till HT 2012 denna ska ligga där kommunen har rivit en industribyggnad mellan förråden vid ÅVC och rondellen
Det verkar som att kommunen har tänkt att ha en skola ansluten till denna förskola.

hoppas att skolan blir klar till HT 2012.
 
nyttkronan skrev:
Erikej- ja, snart är det dax! Vi var upp på området i helgen!

Bygga1- jag har inte hört ngt om en skola, men det är ju inte omöjligt, med tanke på att kommunen planerar att Kronan ska bli en ny stadsdel.

I vilken skola/dagis kommer ni sätta era barn i?

Våran dotter kommer börja på Bergsprängarens förskola, vi fick först plats på Ur & Skur på Kronan men lokalerna var helt värdelösa och gården var inte direkt barnvänlig så vi tackade faktiskt nej till en plats där.
 
Våra barn kommer börja på Björx, trots att vi tillhör Skurholmens upptagningsområde.
 
Vi kommer att ha kvar vår son på nuvarande dagis ett år till och hoppas på att han får plats på den nybyggda förskolan hösten 2012.
 
Vi kommer att spränga en del på vår tomt. Delar av sprängmassorna kommer vi att använda för att fylla andra delar av tomten men vi kommer mest troligt få över en del sprängmassor.

Som planen ser ut nu kommer vi att spränga vecka 27-28 så massorna kommer finnas tillgängliga ganska snabbt efter att vi fått tillträde till tomterna.

Om det är någon av er som behöver fyllnadsmassor till era tomter kan ni höra av er till mig via PM.
 
Nu har tomtpinnar kommit på plats på kronanbacken :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.