Jag skall isolera om taket på kåken. Där ligger idag ett tjockt lager spån som måste bort.
Min tanke var att i stället för att krypa omkring och manuellt skotta ut eländet, använda
något á la höfläkt eller spånsug och suga ut eländet. Finns en sådan pryl att få tag på
någonstans som skulle klara av det jobbet?

Jag kan givetvis låna en grovdammsugare på jobbet, men även om den är stor så är mängderna
spån ännu större. Troligen ingen bra idé.
 
Redigerat:
Jag kör med vanlig spånsug till tex snickerimaskiner. En liten ställning med motor och hållare för sopsäck. Helt perfekt. Kolla på tex Cramo
 
Finns massa sådan trådar i Isoleringsdelen. Om du vill läsa lite mer...
 
Att jag skrev i denna tråden berodde nog mest på att jag var helt inriktad på maskindelen av problemet. Masses förslag om att titta i isoleringstråden
har fått mina tankar att gå åt ett helt annat håll. Det verkar ju som om det bästa är att komplettera och låta det som finns ligga kvar.
Får nog ta och tänka över det här igen!
 
I förra huset hade jag oxå spånisolering och jag våndades varje gång jag skulle upp för jag tyckte det var så opraktiskt att inte kunna utnyttja utrymmet bättre. Hade jag bott kvar hade jag sugit ur sågspånet och ersatt det med ngt annat. Det brinner ganska bra det där och har man elledningar och dylikt dragna på vinden som kortsluter eller ngt annat så går det ganska fort...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.