Hemmakatten
Sjöboden jävlas säger maken som försöker riva.... ;) I morgon förmiddag SKA batteridriven (har ingen el ännu) tigersåg inhandlas på söndagsöppen affär/byggmarknad i norra/västra Storstockholm.

Era bästa tips så här i sista minuten på (billig :)) tigersåg, - please! :-*
Kvalitetsblad har anbefallits i tidigare trådar. Vilka märken är det?
 
Låter i mina öron svårt med billig, bra batteridriven tiger. Mitt förslag är följande: Köp billig tiger på t.ex CO Clas Ohlson, därtill bra blad. Hyr sedan ett litet elverk som klarar att driva sagda tiger. Även de allra minsta bör klara det. Om det bara är trä som skall rivas, är naturligtvis en billig motorsåg att föredra.
 
Hemmakatten
Jo, det var det som användes idag. Men det är ju så förbannat rejält byggt, muttrar maken. :-X Brädorna uppåt 4cm tjocka och 20 cm breda. Reglarna säkert 10+10cm och spikarna långa och grova som mindre järnspett (något överdrivet, men maken svär på att det känns så) ;)
 
Hemmakatten skrev:
Jo, det var det som användes idag. Men det är ju så förbannat rejält byggt, muttrar maken. :-X
:-/ Byta make är kanske inte aktuellt? ???
 
Hemmakatten
Han som är så otroligt händig, duktig på det mesta, intelligent, bra lön, social, fräsch, (sexig ;)), älskar mig OCH ger mig kaffe på sängen varje morgon! Honom behåller jag definitivt!! :) :D ;D

(Att han sedan är lite osams ;) med sjöboden för tillfället, gör ju bara att jag försöker hjälpa till med att hitta bra (tiger)lösningar.)
 
Hemmakatten skrev:
Han som är så otroligt händig, duktig på det mesta, intelligent, bra lön, social, fräsch, (sexig ;)), älskar mig OCH ger mig kaffe på sängen varje morgon! Honom behåller jag definitivt!! :) :D ;D
::) Jag inser fördelarna med att behålla honom. Skulle du mot förmodan tröttna, kan jag anställa honom. :D Kaffe på sängen smäller högt! ;D

Hade det inte varit för avståndet hade jag gärna lånat ut min batteridrivna tigersåg. :-/
 
skulle tro att en klinga med blad som klarar spik gör jobbet typ 10ggr fortare än att leka med en tigersåg
 
Jag har en DeWalt DW008KH, 24 volt. Den är inte billig, 5-6 kkr, men fungerar bra.
Jag har kapat upp en 2,5 m3 oljetank med den, sågat ut gamla fönster och lite annat.

En annan nackdel förutom priset är att man kan måsta ladda om ganska ofta om det går trögta att såga. Och extrabatterier är tokdyra.

/Spiker
 
Hemmakatten
Tack för råden. Makens något affekterade känsloläge :) från igår har nu lugnat ner sig och han har bestämt att han och sjöboden tar en "time-out" från varandra under en veckas tid.
Motorsåg var ett bra tips. Likaså sågklinga, som vi har. Maken skall under veckan undersöka förekomsten av elverk hos någon av grannarna.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.