Så där ja!!

Då kommer man att bli fastighetsförvaltare till en av bankens fastigheter om ett år!!!

Köpte tomten i november-05, styckningen blev klar för några veckor sedan och nu
har vi skrivit på första kontraktet med Myresjöhus och skall bygga ett Mästergården med lite blandade tillbehör och ändrad planlösning.

Känns lite läskigt måste jag säga men va f...n, det är ju bara pengar.   :surprised:

Skall bli fantastiskt roligt att bygga "själv". Räknar med inflyttning om ett år ca.
Fasen va spännande.

Skål alla byggare [smiley=beer.gif] (Rackarns vilket vackert hus, eller hur?)  
 
  • Baksida1_001.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Grattis!
Ja det är ett väldigt fint hus!
 
Jättefint hus!!

Ja visst är det jättekul att bygga hus. Vi har förvisso inte börjat än, håller ännu på med tomten, och ska börja göra plattan om några veckor.
Men det är så skoj med allt planerande och allt runt omkring och sen att få drömma om det färdiga huset :)

Lycka till!!
 
Håller med jessica&danne Det e himla kul att planera det framtida bygget. :) Det var ett jätte fint hus, kommer ni att ha den franska balkongen?

 
Nix. Det blir inga franska balkonger.

Vi kommer att ändra om planlösningen till Kärnvillans (Den finns inte kvar på Myresjöhus hemsida).

Ändra om lite i köket och skicka in en braskamin, det är väl allt tror jag.

Vi var tvugna att betala lite mer än planerat  :'(  för att få vår perfekta tomt
så vi får hålla igen lite på tillvalen. Dock så är ju grundstandarden, på det vi har sätt så långt, väldigt hög, så just nu fokuserar vi på sådant som är svårt att ändra när huset väl är på plats.

Ja, och drömma och fantisera om huset gör man ca 23 timmar och 59 minuter om dygnet (minst)!!!  [smiley=2vrolijk_08.gif]
 
Grattis!!! Minns så väl hur det kändes!

Mästergården är ett jättefint hus. Själva flyttar vi in i Myresjöhus Prästgården på lördag!!

Håller med om att MH har ganska hög standard att utgå ifrån. Vi har inte heller gjort många tillval. Det vi har valt är:
Extra stegljudsisolering mellan våningarna
Vägganslutet avlopp i badrummen
Golvvärme i båda badrum
Ritat om köket och tagit utdragslådor till alla bänkskåp
Rostfria vitvaror
Lockläktpanel
Andra fönster (fast de vi ville ha var billigare (!) än de som var inritade, det kanske kallas "avval" då...?)
Förberett för braskamin
Ändrat vissa fönster för att kunna rita om köket.

Ett stort lycka till önskar jag er. Lägg upp en blogg eller hemsida ngnstans så vi här på byggahus kan följa ert bygge!

(min blogg är: www.dammvagen.blogg.se ifall du vill kika)

/Mia
 
Hejhej

Vi bygger också med Myresjöhus. Inflytt om en månad ungefär. Vi bygger ett modifierat Pilegården kan man säga.

Vi har väntat så länge känns det som så det känns helt absurt att vi snart faktiskt har ett färdigt hus!!!

Mia, vad fint Ert hus blir. Vore skoj om ni uppdaterade hemsidan efter att ni flyttat in också!!!

Nora
 
Jag o min sambo spanar även in detta hus, ev lite modifierad planlösning. Fast vi har inte kommit särskilt långt. Vi har tomten (el, vatten & avlopp samt bredband), problemet är att det står ett annat hus där, som måste rivas pga instabil grund. För att kunna bevara bergvärmen, så måste vi i praktiken vänta tills våren med att riva det... Annars fanns risken enl Byggnissar att det skulle kunna frysa och spricka. Inte så kul med en sådan anläggning. & som de flesta vet är det snart vinter i Östersund.

Får man fråga vad ni fick ge för ert hus? & ev andra prisuppgifter på Myresjöhus?

Ha en bra dag!

/Frogger
 
Det är jättefint...
vi bygger ett Harmoni med MH och har slutbesiktning den 10/10(tidigarelagd fr 20/10)
så förhoppningsvis kan vi flytta in om två veckor!
Det känns helt overkligt efter att ha väntat såååå länge!

Catrin
 
Grymt stiligt hus. Ni lär bli nöjda..
 
Nu börjar jag bli attans så avudsjuk på alla som skall flytta in snart, vill oxå!!!
Kontraktet är skrivet på 2.3 mill med tillval för ca 100'.
Mycket eller lite???

Vi anser i alla fall att man får ganska mycket för pengarna!! [smiley=thumbsup.gif]

 
miaa1970 skrev:
Lägg upp en blogg eller hemsida ngnstans så vi här på byggahus kan följa ert bygge!

/Mia
Har precis lagt upp en blogg. Den fungerar inte riktigt som jag vill men dock.
Med lite knapptryckningar så.....

http://husiskogen.blogg.se/
 
2.3 var en bra kurs.
 
Nora skrev:
Hejhej

Mia, vad fint Ert hus blir. Vore skoj om ni uppdaterade hemsidan efter att ni flyttat in också!!!

Nora
I promise. Imorgon är det slutbesiktning och då skall jag passa på att ta bilder i omöblerat skick.
Utsidan är också färdigmålad nu och det blev verkligen jättefint!

Håller helt med om att det känns knäppt att dagen då man faktiskt får flytta in börjar närma sig. Har du några bilder på ert hus?

/Mia

 
miaa1970 skrev:
Grattis!!! Minns så väl hur det kändes!

Mästergården är ett jättefint hus. Själva flyttar vi in i Myresjöhus Prästgården på lördag!!
Huset ser ut att bli jättefint.

Vilket Myresjöhuskontor har ni haft kontakt med?
Har allt fungerat som planerat eller?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.