hej,

Vi ska byta vindskivor på vårt radhus (en sida, söder). Vi bor i ett suterräng radhus med platt tak, vi ska byte ca 10m2 vindskivor (på varje hus).

En gemensam upphandling har gjorts för 38st hus uppdelat på 4 längor. Men jag tycker priset var lite högt, men jag kan ha fel.

Det som ingår.
- ställningsbygge / rivning
- målning av skivor 3ggr
- rivning av gamla skivor
- uppsättning av skivor
- byte av plåt upp mot taket.

pris: ca 21 000kr / hus (totalt nästan 800 000)

är det rimligt?
 
  • Gilla
Jesper Dahlberg
  • Laddar…
I mina amatöröron låter det dyrt. Är det något special med vindskivorna ?
Materialet borde väl max hamna på ca 5000kr/hus utan att veta så mycket mer om det.
Har ingen aning om vad ställningsbygget kostar men byta vindskivor och plåt brukar ju inte ta så lång tid.

Var det flera som la bud och som låg i närheten eller dyrare ?
Frågan är väl om du kan backa ur om ni i en samfällighet har gjort en gemensam upphandling som är avslutad.
 
S
dyrt med ställning. och byggnadsfimor får ej riva ställnings själva.
 
Vi hade ett bud som var ännu dyrare. Men jag ville undersöka om det var rimliga priser. Det är nog en bra estimering att materialet kostar ca 5000.

kostar det verkligen 15000 för jobbet?
 
S
hur stor är firman och har dom sagt någon tid?
 
Förresten :(... om ni gjort en gemensam upphandling där samfälligheten betalar fakturan så får ni väl inte heller ROT avdrag för arbetstiden, den skulle ju i så fall behöva vara specad i Offerten också :@
Eller kan föreningen fakturera de olika husägarna 50% av arbetskostnaden + materialet och skicka 50% av arbetskostnaden till Skatteverket :S
Det måste väl vara tillåtet att använda underentreprenörer och räkna samman arbetskostnaden innan den splittas på kund och skatteverket.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.