Hur har ni gjort, har ni fuktspärrat hela badrummet eller nöjt er med området kring dusch och bad? Fick tips av min svåger att inte fuktspärra mer än 2-3 meter ifrån dusch och bad då det egentligen inte behövs. Kommentarer?
 
Hela, men lite extra noga vid dusch och bad.
 
Hela. Det är ju inte duschvattnet som är det farliga och med risker. Det är vattenångan som tränger ut i konstruktionen och skapar förutsättningar för fuktskador. Och glöm inte att ha undertrycksventilation i hela huset.
Tartan
 
Nu antar ju "alla" att du pratar gips/träreglar/bjälklag öch då skall du gukka överallt utom i taket. Pratar vi däremot källare under mark (murat, gjuten platta) då KAN de råd du har fått stämma....
 
Det gäller ett trähus, markplan, f.d. kök.
 
Ok, då skall du inte lyssna mer på svågern utan häng här på forumet en stund så går det nog bra ;)
 
ByggaNytt skrev:
Ok, då skall du inte lyssna mer på svågern utan häng här på forumet en stund så går det nog bra ;)
Hehe, okej, fast det är ju han som är "byggherren". ::)
 
Byt svåger!
Tartan
 
Tänk på att de kan va bra att ha gjort på ett sätt försäkringsbolaget godkänner... Kan ju bli knas längre fram annars.. :p Så på med gukka i hela badrummet... De kostar inte så mycket som folk vill påskina ibland.. Håller själv på med mitt badrum för fullt.. 8 kvm golv, 26 kvm vägg.. Skulle jag följt anvisningarna från tillverkaren skulle jag gjort av med 38 kg gukka, de blev 60 kg... Jag köpte 5 12 kgs burkar vs 30 märket  lip, Kostar ord pris mellan 600 o 700 kr st på sigro.. Hade nu tur iof, REA ;D 492 kr st.. :) Så all gukka o remsor o manchetter, primer o vad de va kom jag upp i 3000 kr, känns inte som så mycket när totalen kommer att hamna på en bra bit över 50 000.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.