Jag har varit helt inställd på att vi ska ha ett vitt hus med vita knutar och foder men nu så har det kommit två hinder för det. Det första är min sambo som vill ha mera färg och det andra är att det står nära vägen som det dammar väldigt mycket ifrån när bilar kör förbi och då kanske inte vitt är det bästa.

Taket är grått och egentligen så älskar jag när det är färgglatt och visar personlighet men jag har drömt om ett vitt hus i 20 år så det är ju svårt att komma på något annat.

Det är ett 1-planshus som inte är någon speciell stil. Skulle hemskt gärna vilja få lite idéer och gärna bilder.

Tack!
 
Börja med att lägga ut några bilder på huset, så att man får en uppfattning om vad som skulle passa.
 
Det kan ju vara en bra ide :) Ska ut och fota med en gång.
 
Här är bilder på huset. Saknas något foder och en del knutar är inte grundmålade. Plåtdetaljerna mellan stående och liggande panel samt stuprännorna är vita.
 
  • IMG_0118.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_0119.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Kommer nog ta hjälp av en av Alcros fasadexperter. Just nu lutar det i alla fall mot att det blir ljust rosa, grått eller grönt. Om det blir rosa så måste vi nog ta med i beräkningen att det behöver målas om i fall vi ska sälja :)
 
Det var ett fint hus du har, det blir nog bra vilken färg du än väljer, själv är jag lite svag för hus med svagt gula fasader med vita knutar, vindskivor och fönster. :)
 
Tack. Själv så kan jag inte tänka mig att bo i ett gult hus då jag växt upp i det och då känns det så tråkigt att välja samma. När jag går upp på höjden på baksidan och kollar så är det nog grönt som överväger. Skulle smälta in bra.
 
Grönt blir nog också fint, men då tänker jag mig den lite mer stålgröna tonen som kallas "grön umbra"

20081119-hus-exterir-fasadfrg_21824431.jpg
 
  • Gilla
Mon Amie
  • Laddar…
Ja det är sådan jag tänker på. Kanske lite ljusare, men precis den där grågröna. Får ta hem lite färgprover och se.
 
Det blir kalas, passar bra till ditt hus. Lägg gärna upp lite bilder när du målat färdigt också.
 
Ska göra det, men det tar nog ett tag. Tack för hjälpen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.