Inreder ett hus nu och ska nu välja tapeter.
Lister, socklar, dörrar samt trappa är vitmålat med färgkoden S 0502-Y.

När det gäller tapeter så är det bland Eco Decorama eller Borås Borosan vi får välja bland.
Vi vill ha vita tapeter och vill att det ska vara så snyggt som möjligt naturligtvis, vi är rädda för att om vi tar en kritvit tapet så ser tex socklar gula ut.

Men, hur tänker man när man ska få det så snyggt som möjligt färgmässigt?
Tänker jag rätt när jag säger att vi ska försöka hitta en vit tapet som är så lik S 0502-Y som möjligt, dvs med lite gul ton?
 
Vi har Borås tapeter, vita, randiga och tror de heter plain stripes. Funkar bra till foder och socklar utan att de ser gula ut.

Mvh//Janne
 
Duro Quintus 221-16 är nästan exakt som S 0502-Y. Skall ha den själv där ungarna nödvändigvis måste grisa ner det i övrigt väggmålade huset.
 
Tackar för tipsen!

Men det är ju också så att Eco Decorama eller Borås Borosan ingår, om man vill välja en Duro-tapet eller en annan Borås-tapet t.ex. så lär det kosta ganska mycket extra då det är hela huset som ska bekläs med tapeten.
Jag vet ju vilka tillägg det blir bara om man byter något enkelt, och just tapeterna är inget vi vill lägga extra på känner jag.

Så jag är tacksam för tips på specifika tapeter bland de som ingår.

Men i övrigt så kan vi konstatera att ni andra i tråden som har tapeter som är liknande S 0502-Y är nöjda, dvs att den passar till era övriga möbler med S 0502-Y-kulör?
 
Uppdatering:
Har hittat en Borosan tapet som är vit och som verkar lik S 0502 Y
Den heter Borosan Easy Up 39156 och är med i deras nya kollektion som kommer 9 sept.

Dessvärre så är den dyrare än de tapeter som ingår från start och som man får välja bland (Eco Decorama eller Borås Borosan).
Att man ska behöva betala extra för att få en helt vanlig vit tapet, frustrerande!!
Har inte fått priset än.

Det är ingen som hittat ngt som liknar S 0502y bland de billigare?
 
Kan du inte välja målat?

Bra mkt lättare att laga efter nån skada...
 
Det är kanske bara jag som är konstig men jag tycker tvärtom att det är ganska snyggt med "vanlig" vit till S0502Y, vi använder bruten vit (S0502Y) till alla snickerier, innerdörrar etc, men har flera väggar målade med "vanlig" obruten vit väggfärg,
 
MMR skrev:
Det är kanske bara jag som är konstig men jag tycker tvärtom att det är ganska snyggt med "vanlig" vit till S0502Y, vi använder bruten vit (S0502Y) till alla snickerier, innerdörrar etc, men har flera väggar målade med "vanlig" obruten vit väggfärg,
Nej, det finns fler som är lika konstiga som du. :D
 
Tiger79 skrev:
Kan du inte välja målat?

Bra mkt lättare att laga efter nån skada...
Det går absolut, men det kostar 30000kr.
Känner inte att jag vill lägga det.
 
MMR skrev:
Det är kanske bara jag som är konstig men jag tycker tvärtom att det är ganska snyggt med "vanlig" vit till S0502Y, vi använder bruten vit (S0502Y) till alla snickerier, innerdörrar etc, men har flera väggar målade med "vanlig" obruten vit väggfärg,
Jag kan tänka mig att er väggfärg går lite åt "S0502Y-hållet" isåfall?
Jag tycker att det är anskrämligt fult när socklar, lister osv ser gulaktiga ut.
 
Kolla på eco decorama 4909 som är panelad vertikalt beige/vitgulaktigt, har egen bild om du är intresserad av och se hur den ser ut uppsatt.Har iof mina foder och socklar i nordjövit som drar åt det lite gråare hållet än det gula men tror den skulle passa in även till den 08a vita ni har.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.