Ska beställa skåp till tvättstugan och vet inte riktigt vart vi ska vända oss... Ni som gjort om era tvättstugor eller som bygger nytt, vilken leverantör använder ni er av? Vad är det för prisskillnad mellan tex Ikea - Tibro - Byggvaruhusen - HTH etc? och då menar jag själva skåpstommen. Dessutom vill jag gärna ha bänkskåp med stora trådbackar för smutstvätt, tips?

Vu får plats med ett högskåp, två 60 bänkskåp samt fyra 60 väggskåp om vi ställer TT och TM i pelare, högskåpet är tänkt för sängkläder och handdukar, underskåpen för smutstvätt och överskåpen för allt övrigt.

Vad förvarar ni egentligen i era tvättstugor? Nyfiken...
 
Är nästan färdig med nya tvättstugan. Eftersom jag försökte hålla ner kostnaderna funderade jag inte så mycket utan åkte till IKEA och köpte de skåp jag behövde med billigast möjliga lucka till. Ser riktigt bra ut och pengarna jag sparade kan jag lägga på "fin" inredning någon annanstans i huset (jag försöker vara så lite som möjligt i tvättstugan :)).

Har inga trådbackar men det finns som tillbehör till IKEAs skåp.
 
Vi är i full gång med vår renovering av tvättstugan. Det blev skåp från KVIK, mest för att vi köpte därifrån till både badrum och till klädkammaren. Måste nog säga att IKEA blir billigare och är enklare att montera men KVIKs design är långt mycket bättre.. :)

Hos oss blir det TT och TM i pelare som står på 32cm hög lådskåp för att få upp maskinerna så mycket som möjligt, bredvid blir det tre 50cm bänkskåp och över dem tre 50cm väggskåp.

Det enda som vi inte lyckats med hittills är att hitta djupa trådbackar att lägga smuttvätten i, vi söker backar med samma djup som skåpen är höga, men de djupaste backarna vi hittat är 285mm och vi vill ju ha det tredubbla..
 
Tack för era svar!

IKEA är säkert billigast, i vår nuvarande tvättstuga köpte vi på SILVAN som faktiskt var billigare än IKEAS men som inte håller någon värst kvalitet tyvärr. Att bygga upp pelaren ovan golv är ett bra tips, vi har dem så idag fast separata och det är bra mycket bekvämare än att behöva gå ner på golvet helt. Men blir inte den övre maskinen väldigt hög?

Trådbackar köpte vi på byggvaruhusen, de borde väl passa de flesta skåp om bara bredd och djup är desamma?

BTO hur förvarar du smutstvätten om du inte har några backar för det? Åker de direkt in i TM? :)
 
mhg_3 skrev:
Att bygga upp pelaren ovan golv är ett bra tips, vi har dem så idag fast separata och det är bra mycket bekvämare än att behöva gå ner på golvet helt. Men blir inte den övre maskinen väldigt hög?
Väldigt hög vet jag inte om den blir, TM under TT och luckan på TT hamnar på ca 160 cm höjd. För oss = perfekt. :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.