Jag skrev till dem igår kväll med lite frågor och hade, för ovanlighetens skull, faktiskt ett svar i inkorgen redan i morse.

mailsvar2.png

Trots det nekande svaret så är det ju ändå ett mycket fördelaktigt pris, jämfört med cirkapriset på pistoler här i Sverige. Priset för gasen ligger dessutom på bara $19.95 medan priset för ett extra batteri ligger på $46.41.

Ska försöka beställa två pistoler nästa månad om jag kan få med mig frun på det..
 
Efter att skickat 4 mail om att byta ut gasen mot något att så har den äntligen skickas från Tool-plus. väntas komma till Sverige i morgon.

Har även Beställt 1 set gas i från Motek ca 540 kr med frakt
 
Fredrik.engdahl skrev:
Efter att skickat 4 mail om att byta ut gasen mot något att så har den äntligen skickas från Tool-plus. väntas komma till Sverige i morgon.

Har även Beställt 1 set gas i från Motek ca 540 kr med frakt

Spännande!!


Några frågor...

Vad innebär ett "set" gas från Motek, är det 1 ell 2 gas flaskor?

Fick du handla som privatperson eller köper du via firma?
Följdfrågan blir då om priset du fick inkluderar moms?
 
2 flaskor som räckertill 1000 dyckert var .

540 med frakt och moms.Har dom någon säljare i närheten av dig så kan dom lämna av det till dig utan fraktkostnaden.

Jag handlar som privatperson och då betlar man in via faktura óch sen levererar dom gasen.
 
Har fått den idag (äntligen)

Fick betala 640 kr i moms och tull . Så jag har betalt

218 $ = 1388 kr för pistolen
77 $ = 490 kr för frakten (tog 2 dagar från Tool-Plus Till Arlöv)
640 kr för Tull & moms .
540 kr för 2 gas med frakt från Motek

sammanlagt 3108 kr

Nu väntar jag på gasen så man kan testa den.
 
Efter vad jag läst mig till kan du även använda gasen som passar till paslode's dyckertpistoler och i så fall kan du köpa dessa från Verktygsladan för 295kr + vad dom tar i frakt.

Dom säljer även ett gaspaket för 230kr av märket Tjep, vet inte hur dom passar eller om det ens är samma storlek men det är åtminstone gul hatt på dessa med.

Du får gärna skriva någonting om hur pistolen fungerar när du hunnit testa den med gasen.

- Andreas
 
det är bra att vetaom paslode för dom finns att köpa på några ställen här i malmö området. ska kolla på tjep gasen också
 
Har du hunnit testa pistolen än Fredrik?

Är lite nyfiken på hur det fungerat, hur löste du förresten laddningen, vilken typ av omvandlare skaffade du?

- andreas
 
Då en del Bostitch och Hitachi dyckertpickor är identiska kan du prova att köpa gas och dyckert paket från www.powertoolworld.co.uk.
Köpte några paket gas/dyckert + några paket bandad gipsskruv klart billigare än här. Paketet kom i går väntar bara på pickan från USA nu.
 
Monterat skrev:
Då en del Bostitch och Hitachi dyckertpickor är identiska kan du prova att köpa gas och dyckert paket från www.powertoolworld.co.uk.
Köpte några paket gas/dyckert + några paket bandad gipsskruv klart billigare än här. Paketet kom i går väntar bara på pickan från USA nu.
Det var ju ganska rejält billigare också....

Inga problem med frakten då??
 
Nej, det är bara med flygfrakt som det spökar med gaspatronerna.
 
Dum fråga kanske, men.. :)
Vinklad dyckert, inga problem att få tag här i vårt kära Svedala?
Klart intressanta priser, har gått ner en del sen jag spanade på dom sist. :)
 
jag har bara testat den 1 gång och det funkar bra , en liten störig grej är att man ska inte vara för snabb när du ska skjuta som man kan göra med en tryckluft.

gasen från (om jag kommer ihåg rätt) tjep ,paslode ,hitachi och något märke till funkar.

Att hitta en ersätningsladdare har varit lite svårare ,har inte kontaktat motek som säkert har, utan jag har bara letat på kjell.co ,jula ,classe, teknik mm.

Man får med en bil laddare och det funkar utmärkt (har bara laddat det ena batteriet). Vet inte vad laddtiden var men har för mig att den var rätt snabb, skulle gissa på 30 min.

Det jag mest reagera på var att den är väldigt lätt och kompakt.
Jag får plats med pistolen , 4 gastuber , 2 batteri , billaddare, 2 askar med dyckert i en Systainer 1

Sen låter den lite mer än en lufttryckare men det är nog normalt.
 
Bra med billaddare, men om/när jag köper min(a) pistoler kommer det nog bli något slags omvandlare till den 110v laddare som medföljer, alternativt att jag försöker få tag på en laddare som reservdel från Motek om dom nu inte kostar multum..

Men det lät ju posititv att den var så kompakt att den tom går ner i en Sys1, har tyckt den ser lite otymplig ut på bilderna, men det är ju allmän kännedom att kameran lägger på några kg... ;)

I övrigt verkar den alltså fungera ungefär som andra gaspistoler, låter mer och och tar aningen längre tid på sig mellan skotten, men man får in rutinen på det med så småningom...

Är det någon on/off knapp på den, eller är det som med makitas GN900SE att du måste ta ur batteriet för att stänga av den?

Överlag är du alltså ändå nöjd?

Hur har det funkat med tillgången på dyckert förresten, vart får du tag på den till bra pris?

- andreas
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.