Hej!

Jag letar DESPERAT efter stora armeringsmattor med små rutor, högst 4 - 5 cm. Finns det? Om inte, går det att tillverka själv genom att lägga två 10-centimetersmattor omlott?

Jag ska ordna ett estetiskt tilltalande katthägn med armeringsmattorna.

Jyppan
 
Hej och välkommen!

Du vet att armering rostar något vansinnigt?
 
Tror inte att det finns mindre än 10x10 (har Googlat som en tok:D)
Du kan inte tänka dig att bygga med hundgårdssektioner? De har maskstorlek 5x5 men är iofs 120 cm breda och 180cm höga.
Sök Kattgård här på forumet med Avancerad sök, det finns flera trådar tidigare.
 
Hej! Jo jag vet att det rostar, det är snyggt! Har rätt mycket armeringsjärn redan nu i trädgården. Jag kan inte bygga en hundgård, bor i k-märkt radhusby. Meningen är att det ska se ut som en snygg spaljé. Det finns hundratals sidor om katthägnader på nätet och jag har nog läst dem alla, men väldigt få uppfyller mina estetiska krav.... (eller mina grannars). Mitt sökande efter armeringsmattor fortsätter, inga fler tips...?
 
Vet inte hur näten är tillverkde, men det kanske går att få tag på någon som kan svetsa ihop ett specialnät till dig...

Dom här kan fixa specialnät, men tror att dom jobbar med lite större mängder...
Men det måste väl finnas någon liten svetsfirma som kan fixa detta...

http://www.begroup.com/sv/BE-Group-sverige/Produkter/Armering/Produktinformation/Armeringsnat/

BE GROUP skrev:
Specialnät kan efter beställning levereras med bredder upp till 3,75 m och med längder upp till 12 m, vidare har man stor frihet att välja olika tråddiametrar och trådindelningar.
 
Tack för svar, jag tror nog att jag ska höra av mig till en svetsare för att höra efter!
 
lägg två 10x10 ihop men lite omlott så hålen blir 5x5? blir lite klumpigare kanske?
 
Varför bygger du inte en spalje av trästolpar med liggande ströläkt. Ströläkten kan då vara i dimensionen av ex. 20x45mm och lika mycket luft emellan 45mm. Längst ner gräver du ner ett nät så att inte katterna kan gräva sig ut. Stängsel typ Gunnebo och luftig spalje är ej bygglovspliktigt och du kan då ha relativt hög höjd utan att söka bygglov. Vårat som vi håller på att bygga kommer att vara 180cm runt tomten.

Här är ett exempel på hur det kan se ut.

http://www.staket.nu/staket_liggande_vittstaket.html
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.