Jaha, idag var en sådan där dag då man borde stannat i sängen.:@

Lite finlir med golvsockel på gästtoan bara..

Den "#€% slangen till kompressorn läcker helt plötsligt som ett såll.

Några varv eltejp fixar väl detd^_^b! ICKE!
Vulktejp :wow:? NIX!

F*N! Iväg och köp ny slang - begränsat utbud - kom hem med något skit där kopplingen läckte. :@:@

Labbar med lite olika kopplingar, den j-vla slangen läcker fortfarande. Skjuter en koppling rakt i benet. Ska lätta på trycket först nästa gång..:blushing:

Nödlösing: Kapa den spruckna gamla slangen, Morakniven i tummen givetvis. :x

Kopplingar och slangklämmor. Tätt!!

Hustrun vill ha hjälp i köket.. slut för idag.

Nu till frågan: :)

Någon som kan rekommendera en riktigt bra och smidig tryckluftsslang?
 
  • Gilla
Canon123
  • Laddar…
Finns den kombinationen?
Har flertalet spiralslangar och vanlig slangar av tvivelaktig kvalitet som jag retar mig på dagarna i ända.
Väntar med spänning på bra tips!
 
Låter som du hade en jävlig dag! men ibland måste man ha en sån dag och sen vila på saken och komma igen.
Jag köpte för några år sen en gummislang på Jula, trode inte mycket om den då men den har visat sig vara mycket tålig, har misshandlat den liggadens på golvet och kört divers saker över den, den är fortfarande tät och smidig. Okej den snurrar sig lite ibland så man måste "snurra" tillbaka den men det är inget stort problem, fans då i flera olika längder, min är ca 10 m. Kostade en spott styver (fast det var inte den billigaste modellen) tror det är "riktig" gummi.
Tro att det är den här
http://www.jula.se/gummislangar-for-tryckluft-209346
fast min är inte 20 m
 
Slang är ju ett angenämt nöje i jämförelse med att försöka matcha snabbkopplingar så att det är tätt utan att kärva och inte bara när man lägger kopplingen sträckt på plant underlag och tassar därifrån försiktigt i strumplästen. Jag börjar hata tryckluft bara pga att snabbkopplingarna alltid rapplar. Sen köper man sjuttielva komponenter och spenderar en dag med gängtejp och blodiga fingrar utan att uppnå något annat än tunnare plånbok och läckspray överallt.
 
Jag har slangar från Trelleborg dyra som f*n men smidiga även om det är -15.
Kopplingar är det bara Cejn som kan göra som håller tätt och inte släpper för att man drar i slangen.
Gängtejp använder jag aldrig till luft endast Loctite 542.
Luft är mycket svårare att få tätt än vatten.
 
Swedol har både slang och kopplingar av vettig kvalitet. Köpte några "4 Use" kopplingar eftersom märkesvarianten var slut. Trodde inte att de skulle fungera, men de gör de.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.