Jag å min sida anser att framtiden ligger i att effektivisera kärnkraften, om den nu ska vara kvar, eller att ta steget vidare och utveckla nästa metod för energiframställning, ännu renare, ännu effektivare och ännu billigare.

 
skane67 skrev:
Jag å min sida anser att framtiden ligger i att effektivisera kärnkraften, om den nu ska vara kvar, eller att ta steget vidare och utveckla nästa metod för energiframställning, ännu renare, ännu effektivare och ännu billigare.
Ja, jo. Men man skall ju vara realist också. Alternativ till kärnkraften ligger långt fram i tiden. Byta glödlampor kan vi göra NU.

Eller du kanske har någon ren metod att framställa energi i bakfickan? ;)
 
Tråden har spårat ur lite va ::)
 
hallgren skrev:
Tråden har spårat ur lite va ::)
Tråden handlade ju om fördelar och nackdelar med spottar, så jag tycker nog fortfarande den är "on track" om man diskuterar miljöaspekten (där lågenergilampor står som alternativet)?
 
"on track", knappast va...  Det som har diskuterats är ju mest spottar ur ett energiperspektiv och sedan har detta övergått till att diskutera energikonsumtion/produktion generellt. Bara att räkna efter i hur många inlägg ordet "spot" verkligen förekommer.

Det fanns ett radioprogram för många år sedan som hette "På minuten". Ni hade inte överlevt fem sekunder där - "avvikelse från ämnet, över till andra laget" :D

Men jag tycker ändå att tråden och era åsikter är mycket intressanta, även om det inte längre handlar om spottarna...  ;)
 
Underbart radioprogram som finns kvar, har jag för mig, flyttat till P1.. och visst spårade det ur men vad gör det :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.