Hmm.... detta måste jag ta en riktig funderare på.....med tanke på att jag håller på med mitt andra halvstora projekt borde det kanske vara självklart men.....
 
Snickrandet, shoppandet och hänga gips tycker jag är kul.

Spackla, måla och riva avskyr jag.
 
Riva tycker jag kan vara riktigt inspirerande ibland, det beror litet på vad det är som åker...

Men annars, inte så originell: Antingen göra riktigt handfasta saker som ger påtagliga resultat (bygga regelstomme, lägga massivt trägolv) eller också sätta den sista pricken över i:t (montera lister, sista strykningen på snickerier...).
 
Skapa :D
 
Att få höra pyset av en ölburk som öppnas när man efter dagens slut får sätta sig ner och begrunda dagens resultat.
 
A
Bygga regelverk, väggar och golv. Det händer så mycket konkret på kort tid, det är direkt rejäl feedback på det man håller på med.
 
vojma skrev:
Att få höra pyset av en ölburk som öppnas när man efter dagens slut får sätta sig ner och begrunda dagens resultat.
Om man får ändra sig så gör jag det till detta!!!!
Helst på sommaren utomhus.

Sådana moment får en att aldrig flytta till lägenhet!!!!
 
V8dc skrev:
Sådana moment får en att aldrig flytta till lägenhet!!!!
Nu är jag en rätt inbiten villabo själv, men den dag jag känner mig för skröplig för att underhålla hus och trädgård, så hoppas jag att det där funkar på en balkong också.
 
Att få lära sig nya saker och se hur projektet växer fram så som jag vill ha det.
Och givetvis att få sätta sig med något gott att dricka när allt är klart och beundra det som precis har färdigställts! :cool:
 
När jag står på brädgårn och lastar virke till något roligt projekt samt känner doften av trä, och vetskapen om att ett par kalla Duvel ligger och väntar i kylen.
 
Jag får nog sälla mig till dom som gillar grovjobben, regla väggar, golv, spika panel och sätta skivor.
'Pscht-ljudet' är trevligt efter avslutat arbete också. :)
 
Bäst är nog de projekt där man vet att det inte gör något om det går lite galet, det är bara att göra om. Men när det t.ex. handlar om dyra extrainköp vid fel, då blir det inte riktigt lika roligt att klura på lösningar.
Och som fler skrivit, att slippa kraven, att inte ha någon deadline, och bäst är det när man släpper allt annat. Man bygger när man känner för det och blir man hungrig tar man en tur till affären och fixar något lättlagat (t.ex färdiggrillad kyckling...), vill man ha sovmorgon så tar man det.

När jag läser igenom det jag själv skrivit kan jag nog sammanfatta det med att bygga och greja är roligt så länge man slipper stress och ångest!
 
Dricka öl medans man skruvar trall.
 
wanegardh skrev:
Dricka öl medans man skruvar trall.
True that :rolleyes:
 
Att kunna sno åt sig en eftermiddagslur. Att sova mitt på dagen i soffan iförd kläder är en underskattad njutning...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.