Vi håller på att byta fönster. Vet inte vad vi tänkte på men vi var lite dumma och tilläggsisolerar bara den mest utsatta väggen. Men det var iochförsig också för att vi tar bort ett fönster och sätter i två nya på andra platser. Mer än halva väggen hade ju blivit bortriven ändå.

Nu vill vi tilläggsisolera alla väggar. Det som blir kvar är 55kvm. Själva fönsterbyten (3st), foder och hörn ingår i offert. De känns som de vill ha lite väl mycket för resten.

Träkåk med tjocka plankväggar utan isolering. Traditonell råplan 170 med lockpanel på 45, vindpapp, ca 5cm plankvägg, gammal brun ful isoleringsskiva?, ny gips

Finns också någon sorts ny isolerskivor man ska använda. Vad är det?
 
Var eller snarare har varit lite spån i väggen också.. (i mellanrum mellan plankväggen och den bruna fula isolerskivan som jag glömt namnet på, användes förr i tiden.) Vi får nog pilla i isolering där det går att komma åt.

NU lägger de på plankväggen är 45 reglar och isolering, någon vit ny vindpapp (ser ut som fiberduk) samt regel för luftspalt 1cm. Sedan panel 170 med lockpanel. Jag har fixart lite hjälp så jag kan riva skiten också. Borde inte ta så många arbetstimmar som det räknat på. Vi klockar dem nu så är det ganska lätt att räkna ut ett maxpris.
 
Ublegend skrev:
Var eller snarare har varit lite spån i väggen också.. (i mellanrum mellan plankväggen och den bruna fula isolerskivan som jag glömt namnet på, användes förr i tiden.) Vi får nog pilla i isolering där det går att komma åt.

NU lägger de på plankväggen är 45 reglar och isolering, någon vit ny vindpapp (ser ut som fiberduk) samt regel för luftspalt 1cm. Sedan panel 170 med lockpanel. Jag har fixart lite hjälp så jag kan riva skiten också. Borde inte ta så många arbetstimmar som det räknat på. Vi klockar dem nu så är det ganska lätt att räkna ut ett maxpris.
Intressant! Jag har också ett gammalt trähus som jag ska isolera nästa år.

Hur kommer det sig att du bara lägger 45mm isolering? Jag har funderingar kring 100-150mm.
 
Små takfötter. Ser nog konstigt ut annars. Men jag ville ha lite till.

10 000 kr för allt material på vår lokala bygghandel. Jag handlar och river sedan får snickarna gå efter på timme.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.