Hej,
vi håller på att bygga en sandlåda till barnen, tyvärr så är tomten väldigt "stenig", vilket gör att oavsett vart vi bygger sandlådan kommer stenar att ligga i närheten. Jag fick tipset från en bekant att täcka de stenarna med skum av något slags, kan någon rekommendera någonting bra att täcka stenar med så att barnen inte råkar slå sig i huvudet.

Jag är tacksam för hjälpen.

tack på förhand!
Alv.
 
Jag tror ungarna lär sig att stenar gör ont...

Men litet staket kanske ?
 
Kan bara hålla med föregående skribent... Barn måste få lära sig att vissa saker gör ont...
Man kan inte skydda dem mot allt här i livet...
 
Frigolit. Markduk på detta och stakett runt om. De hinner skada sig. Är stenarna stora kan man göra tvärt om. Markduk, sand, frigolit, markduk igen.
 
Undrar hur barnen i Bohuslän överlever ;-)
 
Varför skulle barnen slå sig på stenarna när de leker i sandlådan? Och stenarna finns väl på tomten även om du inte bygger en sandlåda?
 
W
Jag skulle få lägga skum över hela min tomt om det var så att barnen hade förmågan att konstant ramla med huvudet före i närmsta sten. Men om du nu vill ha något material så e väll sådanna mjuka gummiplattor som ligger på vissa komunala lekplatser "the way to go". Borde kunna inköpas efter lite sökande på google.
 
jag vill lägga skum på de stenar som ligger precis vid sandlådan..varför? för att jag har 3 pojkar som då och då slåss..och just de stenar runt sandlådan är riktigt vassa....resten av tomten struntar jag i, de brukar ramla ofta utan att det händer något allvarligt..förutom en gång när lillen var inne på att äta "giftiga svampar", egentligen ville jag ha svar på en fråga och inga "uppfostrantips", jag tror att alla i grunden är bra föräldrar och klarar sig fint utan externa tips...men gummiplattor verkar rätt dyra..tack för alla tips..
 
Om man inte förstår problemet så är det svårt att komma med bra tips... därav tror jag du fått lite konstiga svar
 
Spraya på fogskum. Är stenen fuktig fäster det som satan. Du kan uppreppa det vid behov. Kostar nästan inget.
 
Varför inte plocka bort stenarna..? Så länge det inte är klippblock vi pratar om är det "bara" att flytta på de stenarna som ligger olämpligt till. Korp, järnspett samt lite jävlaranamma är det enda som krävs.
 
eller döja med grus, det gör inte lika ont att falla på. Dessutom är det lättare att ta bort sen när ungarna växt upp lite...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.