Folk som gnäller över att något är si eller så jobbigt :p

Men eftersom jag nu är som folk mest, mura, puts... q(;^;)p inte min grej bara.

//Jante
 
Värsta måste ändå vara att spackla och slipa. Det går att göra till oändlighet tills man blir nöjd. Tvåa på listan måste nog vara att städa, eftersom jag vill ha det RENT och är lite pedantisk så blir jag nästan aldrig nöjd.
 
Också jag har slipa spackel som det allra värsta jag vet inom renovering. Inte för att jag tycker att själva slipandet är särskilt jobbigt utan för att det blir så grisigt.
Måla är däremot faktiskt bland mina favoriter...det är så mjukt, får aldrig ont av det ens i tak, och litet meditativt nästan...

Tvåa på hatlistan (fortfarande inom renovering) är att ta reda på all bråte som blir.

Utanför byggandet ogillar jag att a) rensa kirskål b) betala räkningar c) hänga tvätt
...eftersom vi har så mycket av alla tre företeelserna...
 
Enk Projektet skrev:
men det värsta är nog att bli tvungen att göra om det man gjort.
Satt och tänkte samtidigt som jag lästa alla inllägg vad som egentligen är det värsta som jag vet och så kom jag till ditt inlägg som verkligen slog huvudet på spiken.
Att bli tvungen att göra om något som man har gjort är helt klart det värsta som finns. Speciellt om det var krångligt/tidskrävande att göra det första gången.

För att ta måla som exempel. Måla = tråkigt. Måla om en vägg för att ett barn har kladdat ner väggen helt = Ännu tråkigare. (Som tur är har det ej hänt, men exemplet kan kanske få alla andra "värst är måla-anhängare" att tänka om. :D)

//Patrik
 
Redigerat:
Patrik_Hed skrev:
Att bli tvungen att göra om något som man har gjort är helt klart det värsta som finns. Speciellt om det var krångligt/tidskrävande att göra det första gången.

//Patrik
Ja eller att tex ha byggt något som av olika anledningar inte går att använda...en carport som visar sig vara 1 dm för låg när nya husvagnen kommer hem... :D
 
Ditt inlägg Patrik_Hed får mig att tänka på igår kväll/natt.

Farsan var tvungen att jobba med en truck som skulle ut till ett företag idag på hyra.
Igår kväll ringde han till mig och undrade om jag kunde komma till verkstaden och hjälpa till eftersom dieselpumpen hade börjat läcka vid gasreglaget och han tycker att jag är bättre på "pill jobb". :)

Tyvärr så hade han redan lossat reglagearmen utan att märka upp hur den satt.
Så jag plockade isär den, hittade ingen o-ring som stämde riktigt utan chansade på en som egentligen var liiiite för liten. Chansade på läget av reglageaxeln.
Monterade ihop igen, men tyvärr läckte den fortfarande.

Så jag plockade isär den igen och tog nästa storlek av o-ring som egentligen var lite för stor, men med lite ptfe spray så fick jag in axeln med den nya o-ringen,
Monterade ihop igen, då hade handpumpen vid dieselfiltret lagt av.
Gick och hämtade en oljekanna för att pumpa i lite diesel med som jag brukar göra.
Då hade den pajat, hämtade nästa som också hade pajat.
Farsan fick då tag på en tratt med en slang på som vi fick ihop med matningen till pumpen.
Tyvärr så spillde farsan ut diesel på hela golvet i trucken samt på den nyklädda inredningen så vi fick stå och torka en stund.

Nåja till slut så fick vi igång den men den kunde inte varva upp till lagom tomgång ens.
Så jag fick ta isär igen och ändra läget på axeln och sätta ihop igen.
Efter lite finjustering så gick den som en dröm och höll tätt överallt.
Sedan bytte jag lite glödlampor och batterianslutningar så att den var i ordning.

Så klockan 01:45 inatt var trucken redo för uthyrning. :)
 
Redigerat:
Rätta till alla fel som svärfarsan har gjort :) , han har viljan men i allt som inte gäller motorer så är tummarna totalt mitt i handen......slarvig är han också (målade taket innan spacklet var slipat!!!!!) :(
 
glufsglufs skrev:
rätta till alla fel som svärfarsan har gjort :) , han har viljan men i allt som inte gäller motorer så är tummarna totalt mitt i handen......slarvig är han också (målade taket innan spacklet var slipat!!!!!) :(
Haha... :D
 
BiFuel skrev:
Slipa spackel!! Särskilt snickerispackel. Fy för den sure!
Skrapa färg ligger rätt bra till också...
Håller med på båda punkterna!
Ligga i i 30 cm hög grund och gräva ut torr dammig jord är inte heller roligt.
 
Va så fattig så jag behöver jobba :(
 
Måla, spackla/slipa, putsa/mura/kakla..

Isolera tak (nedifrån) har också en speciell plats i min själ...(men förhoppningsvis är taket tätt nu...)
 
hahalj
Gräva hål i trädgården när det är fullt med sprängsten och lera.
 
Ett av dom värsta jobben hittils i min husrenovering var nog när jag bar in 40 isolerbal i huset och visste att alla skulle upp i taket. :(
 
Vika tvätt när gubben sitter bredvid och tittar på tv utan att röra en fena...
Annars är det nog att betala räkningar, speciellt under husbygget :(
 
Spackla, slipa spackel, skrapa färg & måla när det gäller huset.
Annars så får det bli betala räkningar & att vara tvungen att jobba med något som man inte älskar istället för att kunna välja att jobba med det man drömmer om...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.