Inköpt en router "Belkin max play wireless"...skulle vara mycket bra sas det!!..Men den tappar internet titt som tätt efter ett tag...Finns kanske nån med erfarenhet och tips på åtgärd? tackar på förhand!
 
Står den dåligt ventilerat? Mycket som laddas? Ålder på den? Senaste Firmware?
 
"IT Scam of the year" "Absolute unreliable piece of Crap" "Piece of garbage! Same yourself $100!" "Absolute waste of my money" m.m

På Cnet får den riktigt mycket stryk i konsument betyg. 1,5 av 5 i snitt. Låter som en problem produkt.

Men iaf! Hur som måste du komplettera / förtydliga med info

Är det den trådlösa anslutningen du tappar till routern?
Eller är det anslutningen mellan routern och din isp, modem eller tex stadsnät?

Om du ansluter trådbundet (tp-kabel) till routern tappar du uppkopplingen då med?

I många routerar kan man gå in under en typ status sida och se om hur och hur länge man varit ansluten mot ditt modem / isp. Ser du att den tappar där? Och isf ligger kanske felet hos på din isp (internet leverantör).
 
Redigerat:
ähh sprillans router står på bord bakom ryggen;)2 st laptops använder den ingen stationär"dator..
Kan ha internet och det går bra låt säga 10 min sen kan man tappa sidan/or om man typ vill ta upp flera st ..Måste kolla om jag tappar emellan routern och lapen hmm nästa gång..Men tror att jag har 100 % motttagning till routern enligt ikonen..men tappar ändå Ja man är väl ingen dataguru precis...kör windows 7...Telia adsl ...med zyxel modem silver färgat fick med bredbandet för några år sen...Körde med en zyxel router förr men då kunde inte grabben spela online på ps3 ..Ja mycket nu:O
Firmware?
 
Redigerat:
Tappar du oavsett trådat eller trådlöst??
 
Vår router/gateway hemma dumpar wlanet så fort mikrovågsugnen går. Kan du ha störningar? Granne på samma kanal?
 
Jag skulle kolla att den har senaste firmware=programvaran installerad innan jag letar vidare.
 
Ingen expert här men vi har samma problem, vårt problem uppstår dock bara i källaren där både router och dator oftast finns och detta pga hönsnät i väggarna... På övre plan funkar det mycket bättre!
Väldigt irriterande dock...
 
Finns olika kanaler att sända Wlan på, kanske du å grannen kör på samma?
 
Köpte en router för många år. Hörde att många hade problem med sina så jag slog till på en konsumentprodukt från en proffstillverkare för ca. 1600kr. Det var minst det dubbla priset av vad andra betalade för routrar. Den tappade den trådlösa anslutningen gång på gång trots att jag la in ny fireware, ändrade inställningar i den osv. Den tog även bort väldig mkt nedladdningshastighet även om jag körde kabel till den. Har kvar den fortfarande och nu fungerar den i stort sett perfekt efter att jag flyttade till sista boendet. Kan gå ner fortfarande men inte lika ofta som förr.

Vad jag vill ha sagt är att vissa routers suger oavsett av priset och att miljön runt den kan ha en bidragande orsak. Prova att ändra lite inställningar först och se om du får ordning på den men om den fortsätter att krångla är mitt råd till dig att slänga ut routern genom fönstret och köpa en ny. Finns inget mer irriterande än krånglande hårdvara och de är inte så dyra nuförtiden.
 
Blev bättre när jag flyttade min 100 W Marshall gitarr förstärkare(stor magnet) till annan vägg...Undrar om trådlösa telefonen i samma rum stör..hmm
Funkar längre nu!! trådlöst alltså Men tappar nån gång ibland ändå.:S.(har ej provat med sladd..:blushing: Men ser när den tappar att jag har 100 % på routern ..Den kan inte hitta DNS servern?..När jag kör en Windovs sök....Verkar inte finnas några NYA uppgraderingar när jag provar att Uppgradera...Undrar om Modemet kan vara för gammalt eller spelar det ingen roll kanske?Tänkte mest på om man köper en modern router och har ett gammalt Modem:S
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.