Jag ska snart flytta och vill inreda mitt rum i starka, färgglada färger: Ceriserosa (chockrosa), gult, oranget, blått och gult. Jag vill främst ha chockrosa, och därför vore det bra om fondväggen kunde vara det. Problemet är att få in resten av färgerna. Jag ska såklart ha färgglada möbler, kuddar och andra prylar, men vill ändå plcka upp de färgerna från fondväggen. Jag har inte hittat en enda tapet med chockrosa, än mindre en med många starka färger i. Allt ska vara så naturfärgat hela tiden, svart, vitt, beiget, runt och mossgrönt. Tråkigt tycker jag, personligen.

I början ville jag ha graffiti på väggen, eftersom man då kan ha flera färger utan att det blir för mycket. Problemet är att det är sällsynt att skaffa fram graffiti via tapeter, och jag har inte hittat någon som vet hur man gör "på riktigt" (hade annars tänkt låta någon spraya på två-tre spånskivor och sätta upp på väggen).

Min senaste lösning, som jag funderar på nu, är att måla hela väggen chockrosa för att sedan sätta upp "wallies" i olika färger, eller på något sätt måla bubblor som strävar uppåt längs väggen, i resterande färger. Men det känns inte riktigt rätt.

Jag kanske ska tillägga att jag är 16 år, sprallig, gillar färger och vill inte vara som alla andra. Detta vill jag ska speglas i mitt rum. :cool:

Jag är öppen för förslag och blir jätteglad för minsta lilla hjälp. Alla förslag är välkomna!

Tack på förhand!
Mvh Hannah d^_^b
 
Det låter som att du borde låta tillverka din egen fototapet så får du de färger som du vill ha!
 
Och såklart några tapettips. Midbec har flera färgstarka kollektioner. Kanske nåt från deras Miss Print, Belle Rose, Code Red eller Wall-à-Porter?
 
Jag har hittat många fina fototapeter men de kostar tyvärr minst 3000:- att tillverka/köpa, och det är på tok för mycket pengar. Himla synd eftersom det ofta blir väldigt fint.

Midbec hade fina tapeter, kanske hittar något där :)

Mvh Hannah
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.