blob skrev:
Minns inte exakta mått, men ca 10 m2 kanske?
Du har rätt i att det blir finfin plats att sätta växter :)

KingHippo, jättesnyggt det också! (Gillar huset, lite off topic, men vad är det för hus?)
Kul att du gillar det! VI har ritat det själva med inspiration från Eksjöhus Sandliden.
 
låter härligt :)

Måste dock tillägga att detta är ett trädäck på framsidan, morgonsol, asfalt runtom.
 
Konstgräs? :D

Mvh
Jante
 
hm, faran med att anta att ingen hinner före när man skriver ett inlägg. ska nog börja citera inlägg.

Benny_o_Lina skrev:
Håller helt med Jante.. Trappan är utmärkt att sitta på.. och ha krukor o annat på..
Sitter mycket på trappan till min fast att jag har en stor altan.
Ibland orkar man inte ta av skyddet på utemöblerna och ställa i ordning stolarna och plocka upp dynorna ur dynboxen o lägga dessa på plats.. Då är det pefekt att bara glida ner i trappan, luta sig tillbaka o vila armbågarna på på altanen och sitta med bara fötter i gräset o ta en kopp kaffe..

Ja du förstår vad jag vill säga..
låter härligt :)
 
KingHippo skrev:
Kul att du gillar det! VI har ritat det själva med inspiration från Eksjöhus Sandliden.
Jättefint :)
 
Kan vi bygga direkt på stenplattorna? Material osv osv?

Jag byggde en liknande trätrallsyta som du beskriver förra sommaren.

Jag byggde direkt på gammal sten 40 x 40 cm med undantag för att jag lade syllpapp, en skiva med oljehärdad plywood och plastkilar under reglarna.

Nederst syllpapp för att undvika att det suger fukt.
Plastkilarna för att få det i våg.
Oljehärdad plywood under kilarna för att kunna skruva fast dessa (går med stumpar av vanligt tryckt också). Skråskruvat genom regel, kil och plywood.

Hoppas ni förstår.

Jag hittade tipset som nämns ovan i tidningen "Gör det själv" och ett nr som kom ut ungefär för ett år sedan.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.