Fantastiskt fint och vilken fin utsikt! Hade kanske blivit billigare och enklare att köpa ett färdigt kar ;)
Nu väntar jag bara på fler bilder från erat hus, det verkar vara nåt i hästväg (jag vet att du inte vill lägga ut bilder men jag väntar ändå) :)
 
Urtjusigt! d^_^b
Har ni något lock som ni lägger på mellan baden?
Tack för bilderna, de var värda att vänta på. Vill ha-faktorn steg oroväckande. :wow:
 
Wow vad fint! d^_^b
 
Hemmakatten
Tack, vad snälla ni är. :)

Jo. vi har ett tvådelat lock med isolering inuti som tyvärr inte är det allra tjusigaste. Det är så icke-tjusigt att pool/spa-firman inte ens tog betalt för det...:|

Det är dock i silver-färg och smälter in bra färgmässigt. Just nu känns det som att vi inte kommer att försöka jaga rätt på nåt företag som kan göra det snyggare. Vi är bara glada att det blev färdigt.

Apropå temperatur så har vi 39 grader i spat. Det har kännts lagom. Hur mycket elräkningen har ökat med vet jag inte - och vill inte veta.;)
 
Fantastiskt fint slutresultat, Hemmakatten. Även om det kanske blev dyrare än vad ni hoppats på och tog lång tid så tycker i alla fall jag att det har varit mödan värt. Ni har skapat något unikt som knyter an till huset på ett förträffligt sätt.
 
Riktigt snyggt jobbat! Nu blir jag också sugen. Var finns alla pengar när man behöver dem?
 
Detta var riktigt fint! Gillar det stilrena utseendet och de stora fönstren. Suveränt med utgång till badet via badrummet, det är så det ska va. :) Vågar jag föreslå någon slags växtlighet för att mjuka upp det hela? Både i badrummet och vid utedelen.

/Steve
 
  • Gilla
Hemmakatten
  • Laddar…
Fantastiskt snyggt, bra jobbat - skam den som ger sig! Maken kommer att bli fantastiskt glad över tillskottet på att-göra-listan :-D Vill också ha....
 
Hemmakatten
Återigen tack för alla positiva kommentarer. :)

Steve, du har alldeles rätt i att lite gröna växter skulle passa bra. Jag har faktiskt tänkt på det själv men har haft problem med att hitta något som passar. I badrummet är det "subtropiskt" klimat när man duschar så nåt som klarar det och solen (det är söderläge). Har funderat på ett par ormbunkar som hänger i krokar i taket men är inte riktigt säker.

Bredvid badrummet ligger sovrummet som också har dörr ut till altanen. På den delen av altanen har vi en skön stol och en växt bredvid skulle passa bra. Får fundera vidare om inte någon här har nåt förslag.
 
Såg precis den här tråden igen efter alla åren. Skulle kunna tänka mig att själv ligga i ett sådant spabad och titta ut över en sjö, med en whisky i handen. Riktigt fint det blev! Och fort gick det dessutom ;)
 
Nu har det gått några år till.
Använder ni det fortfarande frekvent?
Använder ni verkligen inomhusbadet, vem vill bada inne om man kan bada ute?
Vi har nyligen skaffat ett rostfritt spabad och funderar på att slänga ut hörnbadkaret och sätta in en bastu istället.
 
  • Gilla
harry73
  • Laddar…
Hemmakatten
Jovisst, vi spabadar i princip varje vecka. Tycker fortfarande att spat är underbart.

Inomhusbadet är det bara jag som använder men det blir inte så ofta nuförtiden. Innan spabadet kom igång så badade jag ofta. Nackdelen är att badet är ganska stort o djupt så det tar lång tid att fylla. Det är mycket enklare att duscha och sedan kliva i spabadet. Så måste jag välja mellan badkar och spa så tar jag spabadet.

Bastu är väldigt trevligt att ha. Vi har en vedeldad nere vid sjön. Men pga avstånd och uppvärmningstid så blir det inte så ofta. Så tanken att ha bastu nära i huset eller I badrummet tror jag på. Lycka till med valet
 
Hej!

Ser underbart ut! Blev biten på något liknande :)

Har idag bastu anknutit till badrummet samt bubbelbad där som används flitigt. Men är väldig sugen på ett spabad ute bredvid poolen med. Drömmer om att kunna sitta och jäsa i spabadet och hoppa i o svalka mig i poolen sena septemberkvällar :)

Vad tror ni om att gjuta en platta som man sedan murar upp badet i med leca?

/Sebastian
 
  • Gilla
Hans Ström
  • Laddar…
Hemmakatten
Mura med lecablock på betongplatta är absolut en bra metod. Men tänk på att man måste isolera väggarna, och gärna plattan, ordentligt. I annat fall blir uppvärmningskostnaden väldigt hög om man vill ha spabadet uppvärmt hela tiden. Vårt spabad är isolerat runt om, men tyvärr fick det inte plats så mycket isolering som vi önskade. Ett spabad vill man gärna ha uppvärmt för jämnan så att man kan bada när man känner för det.
 
Hemmakatten
En bild i realtid från spabadet. Tyvärr är det inte stjärnklart i kväll. Men underbart att titta på den sammetsmörka himlen. Mörkt spabad utomhus med rörelse i vattnet och reflekterande ljuskälla, utan synliga stjärnor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
johannalinnea och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.