Huset är ett radhus i sutteräng på 105 kvm fördelat på 4 rum och kök.

Skickar med besiktningsprotokollet så kan ni väl vara vänliga och upplysa mig om vad jag bör kontrollera extra på visningen, vad för frågor jag bör ställa till besiktningsmannen och vad för eventuella kostnader jag kan räkna med som kan tillkomma.
 
Att du köper ett 40-år gammalt hus å därmed kommer behöva byta det mästa på utsidan eftersom tak, dränering, fönsterkarmar å dylikt har en begränsad livslängd. Har man det med sig när man budar så är man säker.

Sen skulle jag skriva en klausul om att få göra en egen besiktning, säljarens besiktning är inte värd något.

Det stod om "sjösidan" är det sjötomt? Då skulle jag värdera tomten mer å huset mindre.
 
inte sjötomt tyvärr, det som jag mest funderar på är ju att det är omdränerat för inte så länge sedan (5-10 år)
 
Inte särskilt förtroendeingivande dokument.
Låt göra en egen besiktning
 
berätta gärna hur du tänker anaitis? Är det fukten du tänker på främst?
 
Snarast att det inte framgår hur besiktningen gått till.
Sen verkar det som skrivs om tex brunnarna i badrummet, att de ska bytas vid en renovering, rent av fånigt.
De byts alltid!
Jag tvivlar alltså mest på kompetensen hos den som gjorde jobbet.
 
O
Du bör göra en egen besiktning innan du köper huset. Även om du kan få betala för att få tillgång till protokollet., så ska du alltid göra en egen besiktning.
Annars så får du räkna med att behöva bygga om 2st badrum.
 
jag hade ändå tänkt bygga om badrummen så det är inga problem, jag vet att besiktningsmannen är bra.
 
Gör en egen besiktning.
 
Läs tråden som kom ut nyss på de stackare som litade blint på en tidigare besiktning. Verkar bli dyrt...
Besikta alltid själv! (egen besiktningsman)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.