Hej!
Jag har ett garage utan golvbrunn och golvet i i princip plant. Det gör att när vi ställer in bilarna i garaget på vintern så rinner vattnet ibland ut mot väggarna och golvhyllorna. Jag skrapar alltid ut vattnet men det är rätt mycket jobb plus att det blir isigt precis utanför porten hela vintern.

Jag undrar om någon har något förslag på hur jag kan få till en bra lösning och ungefär vad det kan kosta.
Fick tips av en polare att hugga upp ett hål i mitten av golvet och sedan fixa lutningen på något sätt mot det hålet. Funkar det?

Tacksam för svar.
 
W
Då trådskaparen har skapat en exakt likadan tråd under golv delen borde någon moderator rensa bort denna.

Men till frågan.
Jag hade nog flytspacklat upp fall mot garageporten så att vatten mm kan rinna ut där.
Det verkar mycket jobbigare att hugga upp en ränna i golvet eller menade du bara ett hål och låta vattnet rinna ut i singlet under plattan? Förutsätter ju att det finns något material som låter vattnet rinna igenom). Men du måste ju ändå få till fall på något sätt.
 
Helt rätt, jag visste inte om ämnet hörde hemma under garage eller golv. Därav dubbelposten.
Tänkte inte på en ränna utan bara ett hål med någon form av golvbrunn som samlar upp skit men låter vattnet rinna ned i marken. Jag vet inte hur markbeskaffenheten är under garaget, vilket underlag är dåligt? Jord absorberar väl vattnet helt ok?
 
Raderade dubbelposten.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.