Fick en offert på en terassmarkis 5*3m i kasett

ok pris på markisen, men monteringen skulle gå lös på
4800 + 800 för kemankarmassa

Huset har tegelstomme, c.a 5km från firman

Låter lite väl mkt i mina öron eller?
 
Vi godkände vår offert på terassmarkis samt en fönstermarkis idag.

1500 :- för montering av terassmarkis 500*310.
500 :- för montering av fönstermarkis.

Firman ligger runt 2 mil från huset.

Vi valde dock bort monteringen. Tycker inte det var värt dom pengarna kontra arbetsinsatsen att göra det själv.
 
Låter dyrt och ankarmassan känns lite overkill men visst den kommer sitta bra. Vi har en precis lika lång markis som också sitter i tegelfasad som vi satte upp själva med franska skruv och plugg för 10 år sedan. Gick på max 45 min att sätta för två man, bara att markera med laser/snöre, borra med borrhammare, plugga och skruva fast aluminiumfästena och hänga på markisen.

Har du inga verktyg själv så får du en sjukt fin borrhammare för 4800 kr =)

Annars har jula för 349 kr:
http://www.jula.se/borrhammare-137393
 
Vi fick vår terassmarkis på 7x3m monterad förra veckan. 1000:- monteringskostnad klappat och klart.
 
Förra sommaren stog jag i fönstret för att se hur en montör på egen hand skulle montera
motsvarande markisstorlek hos grannen.

Med spännband lyfte han sida för sida i ett par steg tills den var på plats. Tog väl cirkus 1 timme i
lugnt tempo.

5.600 pix måste vara ett skämt.
 
OMLAJA skrev:
Förra sommaren stog jag i fönstret för att se hur en montör på egen hand skulle montera
motsvarande markisstorlek hos grannen.

Med spännband lyfte han sida för sida i ett par steg tills den var på plats. Tog väl cirkus 1 timme i
lugnt tempo.

5.600 pix måste vara ett skämt.
Hos oss var det två killar, monteringen tog max 30 minuter. Då justerade de in sol/vindstyrningen som vi har till fönstermarkiserna också...
 
Ja jag misstänkte väl att det var åt skogen,
antar att de vill ha det dubbla genom att de föreslår rotavdrag på offerten.

Borde ju säljaren veta att man inte får göra på ett nybyggt hus,
men så la han ju på hiskeligt på vissa detaljer också...

Så blir det inte de som får leverera! + att jag kommer varna vänner och bekanta för dem också.....
 
Ja, alltså, vår montering hade inget med ROT att göra alls... Ta du och vänd dig till en annan leverantör :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.