Hej
Jag har ett badrum från 60talet där man har tjärad kring badkaret.när man skrapa bort tjäran blir en svart yta kvar.Jag hörde att det är "svart primer".Nu behöver jag lite hjälp av den äldre generationen (även från den yngre om de vet).Fanns det svart primer på 60tålet?
eller är det tunnflytande tjära man rollade på väggarna innan man rollade på den tjockare tjäran.Jag har fått ett klart besked från tillverkaren att fuktspärren att den inte fästa på tjära.
Tack för hjälpen
 
Och om det är "svart primer"? Har du för avsikt att använda den då? Det skulle jag inte göra oavsett om man "kan" eller inte. När man gör i ordning grunden för tätskikt är det ju läge att vara väldigt noga. Ta bort allt gammalt mög bara! Det ger det bästa resultatet.
 
Nej jag tänker inte använda den.Här är det frågan om att man redan har rollad en fuktspärr på den.Jag tror inte det är svart primer utan en tunnflytande tjära,da är det klippt.Fuktspärren fästa inte på tjära.
Att det är svart primer påstar plattläggaren.Det är därför jag frågade om det fanns en svart primer på 60talet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.