Har köpt en äldre lägenhet och vi funderar på att skaffa en diskmaskin. Jag tror det är förberett för detta, bifogar ett par bilder. Stämmer det att det bara är att koppla in diskmaskinen? Kan man bara dra kabeln direkt till ett vanligt eluttag som jag har över diskbänken eller behöver man anlita en elektriker för att dra fram el till en diskmaskin?
 
Glömde bilderna :)
 
  • disk1.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • disk2.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Den är till diskmaskinen.
Glöm inte den andra slangen till avloppet.
Ska du ha bänkdiskmaskin eller vanlig?
Med en vanlig når inte sladden så långt skulle jag tro.
Alltid en fördel med uttag med jordfelsbrytare.

Mvh Putte
 
ByggPutte skrev:
Den är till diskmaskinen.
Glöm inte den andra slangen till avloppet.
Ska du ha bänkdiskmaskin eller vanlig?
Med en vanlig når inte sladden så långt skulle jag tro.
Alltid en fördel med uttag med jordfelsbrytare.

Mvh Putte
En vanlig diskmaskin är nog bäst, den kan man gömma i skåpet..Då vet jag att det är en vanlig 220V kontakt på diskmaskiner, var lite osäker på om det var speciella kontakter som på spis eller tvättmaskin. Så då är det i såna fall bara ett nytt uttag som behövs under diskbänken någonstans.
 
Glöm inte plastbaljan under diskmaskinen.

Mvh Putte
 
Precis ;-)
 
IKEAs plastbalja kostar 99kr, så det finns pengar att spara :).
 
Hej! Jag såg den tråden och jag behöver hjälp! :)

jag bifogar bilderna. Hur ska man koppla anslutning till vatten? Ni kan se jag har den på bilden, men den passar inte till rören jag har? Behöver jag köpa något annat adapter?
 
  • Avloppsrör, vattenanslutningar och sladdar under kökshandfat. Oordning, läckande rör, handskar, hink, säkerhetsrisk.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Bild på elsladdar och rör under diskbänk, med en trasa och golvskydd.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ser ut som röret från kranen/blandaren är pluggad. Ta bort sista biten med skiftnyckel så kommer slangen till diskmaskinen passa. Glöm inte att kontrollera att vattnet är avstängt på kranen/blandare.
 
  • Gilla
Bekir Bayindir
  • Laddar…
S SirMayo skrev:
Ser ut som röret från kranen/blandaren är pluggad. Ta bort sista biten med skiftnyckel så kommer slangen till diskmaskinen passa. Glöm inte att kontrollera att vattnet är avstängt på kranen/blandare.
Tack för ditt svar.
jag försökte men kunde inte ta bort.. jag tror den är typ fastnat somehow… tror du den passar ihop?
 
  • Flexibel slang ansluten till koppling, grå bakgrund, potentiell vattenanslutning eller VVS-detalj.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En hand håller en demonterad duschslang nära en sockerbit, med kablar och uttag i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Krilleman
Det ser inte ut att passa.
20 på maskinen och 15 på blandaren.

Köp 87-225 på biltema.
20/15 med planpackning.

Metallisk rörkoppling med gängor, industriell VVS-komponent, blank yta, reflekterande, isolerad på vit bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
Krilleman
B Bekir Bayindir skrev:
tack jag har ingen Biltema i närheten men jag Bauhaus, skulle den fungera? [länk]
Ja det är samma.
 
  • Gilla
Bekir Bayindir
  • Laddar…
Krilleman Krilleman skrev:
Ja det är samma.
tack så mycket

Det är första gången jag gör, behöver jag tänka på något mer? Diskmaskinen är på plats, jag behöver bara koppla in allt på sin plats. Det var bara svårt att ta bort sista biten men skiftnyckel, den är typ fastnat, kanske behövs 2st skiftnyckel? Jag är rädd för att den ska gå sönder..
 
  • Färgad, böjlig slang ansluten till ventil eller rörkoppling, grå bakgrund, närbild, del av VVS-installation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
SirMayo
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.