Y
Snart dags att färdigställa badrummet.
Smalt fönster vid badkaret, blir kristallkrona och stjränhimmel i taket, samt spegelbelysning.

Rummet är ganska litet, så jag blir lite kluven åt vilket håll man ska lägga klinkern.
Klinkern är svart och rektangulär ~5x30cm, kommer seut som svart träparkett ungefär.

Brukar ju sägas att man ska lägga riktning mot fönstret men är kluven... mest mån att lura ögat att rummet är större.

(lila/rosa saken till vänster=duschkabin)

specialo3hsne2.jpg

den får för sig att krympa bilderna på bredden, antingen högerklicka och välj visa bild.. eller: http://img716.imageshack.us/img716/6879/specialo3hsne2.jpg
 
Redigerat:
Vertikalt, åt samma håll som toalettstolen pekar, fast ca trettio grader?

Så tycker jag.:)
 
Som på bilden, för att lura ögat. Mot fönstret har väl med släpljus att göra, ungefär samma anledning som att tapetskarvar ska va på ett visst sätt för att undvika skuggränder från släpljuset, och det är väl ett fenomen som inte behöver beaktas på en liten toalett.
 
Hade lagt dom i ingångsriktningen, fast om taket går åt andra hållet så bör golvet gå åt samma tycker jag. Beroende på vad det är för tak.
 
Y
taket kommer sättas sist, kommer likna golvet.
 
AnneFi
är det där ett akvarium?
börjar nästan likna något som min sambo inrett. :)
 
Y
ja, jag har velat haft akvarie men varit gott skraj att de ska gå läck i vanliga rum. Nu var vi tvungna att dölja lite avlopp,vatten och golvvärmerör så blev en bra låda för att klä med sten och ställa ett akvarie på.. går de läck så ska det inte göra något - hoppas jag.
 
Galet nice med badkaret framför akvariet, kan man rofyllt ligga och studera firrarnas aktivitet. Coolt!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.