Hej!
Vi har bestämt oss för att köpa ett Höner men vi har bara sett ett Tyr innan. Är det någon som har bilder från ett Höner, (vi skall ha tillvals planlösningen)?
Jag vet att detta har varit ett ämne här på forumet inna men jag hittar inga bilder.
Är det något annat man skall tänka på när man beställer hus från Älvsbyhus? Kan man binda räntan?

Tacksam för svar.

 
Hej beahan. Var i landet skall ni bygga. Vi har precis byggt ett höner med tillvalsplanlösningen och skall väl förhoppningsvis flytta in nästa helg. Skall kolla på att få iväg lite bilder till er.
Mvh verra
 
Vi har också beställt ett Höner med alt.planlösning...
vad har ni valt för kök till era hus? Vi tänker ta björkköket med inbyggnads ugn och micro...
Skulle också vilja se bilder om någon har ;D
 
Vi skall bygga i Skåne och tänker ta björkköket men byta handtagen....
Väntar med spänning på bilder!

 
Hej!

Vi har byggt ett Höner med öppen planlösning, samt att vi har flyttat vår diskbänk samt vatten och avlopp till under det lilla fönstret i köket. Vi har även flyttat kyl samt frys 45 grader så att det står mot väggen istället.

På detta sätt får vi luftigare samt större utrymme..

Kan verkligen rekomendera detta.

P.s Vi beställde ett enkelt standard kök som vi monterade bort, och beställde ett nytt från IKEA ( Ståt ).
Inbyggnads ugn och micro samt kakel och hällspis med rostfri kåpa.

Ikea priset blev c.a 40.000 skr
kakel mm: c.a 4000 skr
 
har byggt höner alt plan i hässleholm.. supernöjda ;)
 
Till sanne78 var i Hässleholm har ni byggt vi bygger i Hässleholm ett Oden levereras vecka 20 !!

Jörgen och Sanije
 
Vad kostar den mer öppna tillvalsplanlösningen? Ni som byggt Höner, vad ska man tänka på? Förslag på tillval som ni har gjort? Hur är tillvalet med förhöjt väggliv?
 
Den öppna tillvalsplanlösningen kostar 3 250 kronor extra. Man får då alltså ett sovrum mindre och desto större vardagsrum.
 
Tack för info!

Ge gärna input på de övriga frågorna jag hade. :D
 
Har du Freddi några bilder på ert Höner?

Eller någon annan, skulle gärna vilja se bilder på detta hus!!! :D
 
Håller på o bygger ett med öppen planlösning o förhöjt väggliv. Kan maila bilder ifall ngn är intresserad.
 
Jag har dessvärre inga bilder eftersom mitt hus inte har levererats ännu. Jag kommer inte flytta in förrän i vinter.

Freddi
 
Det där med räntorna har ju att göra med vilken bank ni anlitar samt om ni behöver topplån eller inte. Vi har inga topplån men har tagit en del rörligt ändå så att vi kan betala av lite snabbare.

Vi har också ett Höner och trivs hur bra som helst. Vi har den spegelvända planlösningen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.