Delar av vår gräsmatta har fått sin jord för tätpackad, har byggts mycket, stenar har välts och skottkärror har körts, tror att gräset kommer få väldigt svårt att ta sig där. Hur löser man detta på bästa sätt? Gräva upp och börja om? Vertikalskärare några varv? Någon som har en ide eller två?
 
Hade provat att köra med vertikalskärare innan att gräva upp å göra om. Det bör funka.
 
Jag har samma problem som du, dock så är jorden hårt packad i hela min gräsmatta. Köpte en vertikaskärare och körde med den ikväll. Ska stödså, göda och dressa den imorgon.

Hoppas att jag får ordning på mattan onom några år:)
 
Köra med vertikalskärare några varv hjälper föga. Packad jord kommer alltid arr vara packad. Tillför gärna sand/grus/torv/matjord som får sjunka ner i jorden och förbättra. Annars gräva upp och lägga på blandningen och lägga på nytt varje år så det blandas med jorden under. Alt. är att kanske ha planteringar på vissa av ställena.
 
Jag har helt enkelt gjort som så att jag har sått överallt och sedan får jag se hur det blir. Ställen som inte verkar ta sig gör jag om i höst.
 
Jag har nu stödsått och dressat med en liten del barkmull inblandad. Kommer antagligen dressa den en gång till under sommarens gång.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.