Hej!

Jag undrar om det går att använda någon annan termostat än Wirbos egna till deras golvvärme.

Jag tänker använda Eljo Trend i huset, och jag skulle gärna vilja ha en termostat som matchar de övriga kontakterna, eller som går att montera försänkt i en Eljo Trend ram.

/Jonas
 
Har själv Wirsbos termostater + Eljo trend och kunde inte heller hitta någon passande lösning för 2 år sedan >:(
En försänkt termostat tror jag inte någonsin kommer att finnas, man vill ju mäta tempen i rummet och inte i väggen, däremot borde det finnas något snyggare än dagens...
 
Nja...

En försänkt termostat kanske är att hoppas för mycket, men en som går att monteri "i" en vanlig dosa med en trendram runt vore ju perfekt...

Något liknande denna från Eljo, som funkar med Wirsbo...

 
  • trend.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Bra ide, men jag tycker du ska titta på det trådlösa systemet istället. Möjligheten att flytta runt termostaterna i rummet så man hittar rätt plats för dom tycker jag inte man ska underkskatta.
 
Hej!

Jag har fått det tipset förut , men jag vet inte...

Jag bedömer att risken att de läggs fel är betydligt större än att de läggs rätt.

Har en känsla av att på bordet under en hög med tidningar inte är den bästa placeringen. ::)

Dessutom (kalla mig konservativ) så är jag alergisk mot alla slags batteribyten, och radiosändare. Det kommer vara tillräckligt många som delar på det frekvensbandet i huset ändå, med trådlösa telefoner och trådlöst nät mm.

/Jonas
 
Jonas_H skrev:
Hej!

Jag har fått det tipset förut , men jag vet inte...

Jag bedömer att risken att de läggs fel är betydligt större än att de läggs rätt.

Har en känsla av att på bordet under en hög med tidningar inte är den bästa placeringen. ::)

Dessutom (kalla mig konservativ) så är jag alergisk mot alla slags batteribyten, och radiosändare. Det kommer vara tillräckligt många som delar på det frekvensbandet i huset ändå, med trådlösa telefoner och trådlöst nät mm.

/Jonas
Jag hade väl iofs inte tänkt att de trådlösa enheterna skulle flyta runt i huset utan fastmonteras när du hittat rätt position.... :)


Du får vänta till nästa säsong, då provar jag nog om det funkar med trådlösa rumstermostater. Du får komma hit och testa med toksurfning trådlöst i kombination med lite mikrougnskörning så får vi se om det blir bastuvarmt i sovrummet. ;)



Mvh,
Mathias
 
Jag då kommer jag med 35 bärbara datorer och 15 trådlösa accesspunkter. ;D

Det går lite trögt med renoveringen.

Strular fortfarande med myndigheterna lite grann. Beror till viss del på mig och min tidsbrist... :-X
Annars flyter det på med inre rivningsarbete...

Håller på med mycket planering just nu. Ska precis börja med projekteringen av golvvärmen, men jag har ett badrum kvar som trilskas... [smiley=bath.gif]

Ska vilken dag som helst lägga ut lite bilder på ett förslag för kritisk bedömning av forummedlemmarna. [smiley=huh.gif]

Och elpannan ångar på... ;D Går som en klocka...

/Jonas
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.