Hej vi letar efter ett nytt kök och undrar lite hur de olika leverantörerna ligger prismässigt till i förhållande till varandra..?

Från dyrast till billigast?

Någon som har erfarenhet av det ?
 
Ska du montera själv alltså?

Ikea ligger alltid bra till prismässigt, vill du spara ytterligare pengar så hyr en släpvagn och köp köket på Ikea i Polen :)

Exakt samma varor, mycket billigare :)

Finns en del trådar om det här, sök på Ikea eller Polen

Annars har OBS/Coop Forum Marbodalkök i platta paket och då heter det Zambo, kanonkvalitet som jag hört flera är nöjda med, till lågt pris.
 
Nej, jag kommer nog inte att montera själv, jag skulle vilja veta om det är någon som har en generell uppfattning om var de olika leverantörerna ligger till prismässigt...
 
Tack, det var precis vad jag letade efter! ;)
 
Gå ut till så många köksleverantörer som du orkar med och fråga. Brukar kunna finnas kampanjer osv. Gäller att tajma in detta. Jag fick vitvaror för 25 papp gratis när jag köpte mitt kök tex.

Vitsen med att fråga många olika är också att du kan stöta på en tillverkare som sålt lite dåligt ett tag. De är ofta villiga att gå ner rejält i pris då. Deras vinstmarginal är rätt enorm ska du veta. Stirra dig inte blind på priserna de anger i prislistan utan ta dig tid och snacka med varje tillverkare. Alla lämnar rabatter av något slag.

Lycka till!
 
Jag fick vitvaror för 25 papp gratis när jag köpte mitt kök tex.
Ofta har köksleverantörerana kampanj på ett eller annat sätt, där rabatterna kommer från tillverkaren.

Du som slutkund har sällan möjlighet att få rabatt från återförsäljaren utöver kampanjrabatten.

Går man till återfösäljaren när de INTE har kampanj så brukar man få ungefär lika mycket rabatt som under kampanjveckor.

Att ge bort vitvaror för x tusenlappar eller ge Y meter bänkskiva i sten för priset av laminat, eller ge valfri färg på stommarna för priset av vita stommar brukar vara vanliga knep.

Exempel från min köksrunda:
Vi var på en Ballingslövutställning och fick en offert på 125.000 kr.

Det var såkallad kampanj och Ballingslöv hade rikstäckande kampanj där man fick stommarna i eklaminat för priset av vita stommar. Värdet uppskattade jag till några tusenlappar.

Några mer rabatter var det inte att tala om - jag hade ju fått en så fantastisk rabatt(!!!) :p

Hade jag gått in en vecka senare är jag fullt övertygad att jag kunde prutat minst 10% på offerten.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.