Jag behöver innerslang till ett däck med dimensionerna 16x7,5-8, till Stiga Park åkis. Var hittar man det till ett vettigt pris? Hittar bara för flera hundra här hemma eller till ok pris i UK men då är frakten 350 kr... Tips på ställen som har till t.ex. ATV eller vad de nu kan användas till? Butik i Stockholmstrakten eller online spelar ingen större roll.

Tack på förhand.

/Ola
 
Är 16x7,5-8 samma dimension som 16x8-7,5 när det gäller innerslang? Tänker mig att fälgdiametern är ju samma och sedan är ju slangen rund oavsett hur däcket ser ut. Eller?
 
Får vi in en maskin med punktering till vår verkstad så lämnar vi iväg däcket till gummiverkstad. De gör jobbet medan man väntar (om det inte är för mycket att göra) och går på ungefär 200+moms. Känns knappast värt besväret för oss att göra det själva eller beställa slang då det blir dyrare och tar längre tid.
 
Jo, visst är det en lösning men jag får tyvärr inte loss hjulet från axeln så det blir till att laga på plats och då känns egen slang smartast.

Hur funkar dimensionen på ett sådant här däck förresten? 16" låter ju som ett bildäck men man anger inte fälgstorleg misstänker jag.
 
OlaF skrev:
Jag behöver innerslang till ett däck med dimensionerna 16x7,5-8,
Jag gissar att denna beteckning betyder att däckets diameter är 16 tum, har bredden 7,5 tum och passar en fälg på 8 tum. Du kanske kan mäta på däcket för att se om det antagandet verkar stämma.
 
Det verkar stämma rätt bra ang. dimensionen. Ska testa med en 6,5-8 från biltema. Även om den ska vara alldeles för liten i "ringen" så tycker jag nästan att den snarast verkar för stor.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.