Hej,

Igår förmiddag hade comhem ett avbrott som gjorde att alla kanaler slutade fungera. Min sambo kontrollerade då våra kablar för att vår lilla dotter har haft en tendens att försöka rycka i dem då och då.
När jag kom hem kontrollerade även jag kablarna och tyckte allt såg bra ut. Jag ringde till comhem och de bekräftade att det varit ett avbrott på förmiddagen men att allt såg bra ut nu.
Jag tog fram min multimeter och började kontrollera att det var kontakt mellan kontakt mellan multimediauttaget och där själva kabeln går ner till kopplingsstationen. Jag kontrollerade även att det var kontakt mellan andra sidan på multimediauttaget och decodern. Jag fick fortfarande ingen bild så då provade jag att koppla bort multimediauttaget och koppla antennkabeln direkt till decodern och då fungerade allting direkt.
Kan ett multimediauttag gå sönder eller har ni några andra idéer om vad som kan ha hänt? Kan det vara någon granne som har gjort något som gör att signalen till oss är svagare nu? Kan jag förstöra för mina grannar genom att gå direkt till decodern utan att gå genom mitt multimediauttag.

Tack på förhand.
 
Vad är ett multimediauttag?
 
Det är ett uttag för TV/RADIO och kabel-tv modem.

30466.jpg
 
Självklart kan det gå sönder. Beroende på hur det är kopplat så ja, du kan sabba för en eller flera grannar
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.