Hej och här kommer ännu en tråd där jag behöver hjälp :D

Jag håller på att bygga ut garaget. Det blir ganska stort, ca 70 kvadrat.
Hela garaget är gipsat och inte målat överhuvudtaget invändigt. Detta gäller även innertaket. Jag har alltså en del att göra framför mig.

Då till frågorna:
Vilken färg skulle ni rekommendera i garaget (Både märke och kulört)? Vitt ligger bäst till för tillfället.
Förra året så köpte jag en såndär färgspruta (Bosch 105) och har fått för mig att den borde göra jobbet lite lättare, så sprutbar färg skulle vara kul att testa. Dock så är jag helt novis på att använda färgspruta, så helst vill jag ha en färg som är lätt att använda. Om det nu är stor skillnad?

Eftersom utbyggnaden givetvis drar iväg prismässigt så vill jag ha en så prisvärd färg som möjligt :blushing:

Tack på förhand!
 
Skulle använt en färg med ca glans 20 iaf, ex scotte 20 Beckers , grundfärg under ex sc grund , båda går att spruta. Blir det gips under? Väv lr liknande? Kulör s0500-n är lämplig alt s0502-y

(Har bara sprutat med riktiga sprutor)
 
Inte vitt! Du ska väl ha en del maskiner och svetsa och lite så där. Vi har varierat oss mellan mycket ljust grått på överdelen och lite mörkare på nederdelen (höjd beroende på hur höga maskinerna varit) svagt gult och lite mörkare nertill, grönt i två nyanser och beige i två nyanser.
 
Har du jävligt mycke fönster och asgrymt lyse så är det optimala i min mening ca s7000-n(y) men tyvärr brukar ljuset vara värdelöst så en vit kulör gör mycket för ljuset .
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.