Min granne har en Andersson 32 tummare,relativt ny ca 7-8 mån.,bekymmeret är att tv4 samt tv6 har försvunnit från kanalerna,de andra fria kanalerna fungerar,jag gjorde en ominstallation men det blev samma reultat dvs tv1 och tv2 samt de andra fria programmen fanns men inte tv4,tv6.TV-en har inbyggd digitalbox,kör endast med grundutbudet
tv4 och tv6 har fungerat tidigare
vad kan ha hänt?
 
Nu vet jag inte var i Skåne ni befinner er men TV4 och TV6 ligger på samma frekvens i en gemensam mux. Bor ni (framförallt grannen då :) )i hus med egen antenn eller i område med gemensam antennanläggning? Kanske det har ändrats frekvenser från Teracoms sida och så sitter det filter i antennanläggningen som gör att den nya frekvensen filtreras bort och aldrig når TV-mottagaren? Så har jag det själv. Ingen som har en enkel lös mottagare att prova med för att utesluta TVn? Andersson är väl de där snorbilliga maskinerna från Netonnet som säljs under många namn men som alla byggs i Turkiet, de lämnar ofta lite att önska men jag har aldrig hört om en digitalmottagare som bara klarar vissa muxar.

Sent from my HTC Incredible S using Tapatalk
 
Vill bara inflika att jag har en Andersson 42" LCD-TV som jag köpte från NetonNet i oktober 2009.
Avfärdade den helt först för att det var en noname-produkt, men upptäckte senare att den var utsedd till Bästa köp av tidningen M3 och köpte den sedan. Var lite skeptisk, men den har fungerat felfritt sen jag köpte den. Bra bild tycker jag att den har också. Helnöjd!
Min kusin köpte en Philips-TV av samma typ i samma veva som mig, den har mycket sämre bild än min.

Men jag vet inte jag, jag kanske bara har haft tur.

//Patrik
 
Det är väl Vestas tillverkade grejor, har för mig att det varit samma mjukvara i flera år.

Har hjälpt ibland att sätta finska som språk vid ominstallation.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.