cederbusch skrev:
Fråga: Är glaset halvfullt eller halvtomt?
Det är halvtomt därför att det i de flesta fall är roligare med glaset fullt än tomt.
Nä vänta nu, det är roligare efter man tömt glaset än att bara sitta och stirra på det !
 
Mikael_L skrev:
Ingenjören säger ...

Fråga: Är glaset halvfullt eller halvtomt?

Definera "halv" - volym eller höjd. :@


Fråga: Vilket kom först....hönan eller ägget?

Ägget kom först. I ett provrör.


Fråga: Hur långdragen kan en kurva vara utan att kallas kurva?

Den enda raka linjen mellan två punkter definieras av det kortaste avståndet. Allt annat är kurvor.


Fråga: När övergår kyckling till höna, jag menar, det verkar vara ganska stora kycklingar i affären när man köper ett paket eller liknande.

Vet inte. Min Hustru köper maten. Jag hänger på internet.
 
Fråga: Vilket kom först....hönan eller ägget?
Tuppen.
 
Troberg skrev:
Tuppen.
Hehe, den var bra
 
mycke_nu skrev:
Fråga: Är glaset halvfullt eller halvtomt?

Definera "halv" - volym eller höjd. :@


.
Halv är 50% av det maximala....:cool:
 
Fyller man ett snapsglas till halva höjden så har man bara en åttondel av volymen. :p
 
Daniel78 skrev:
Eller rättare sagt när den blir könsmogen, för inte alla kycklingar blir hönor, en del blir tuppar :)
Och en del blir varken det ena eller det andra utan fredagsmiddag :cool:
 
Mikael_L
Inom matematiken är alla linjer kurvor, även raka sådana.
Ja rent strikt matematiskt då ... :cool:
 
Och om vi säger att den kortaste vägen mellan två punkter är rak, så bortser vi från rumtidens krökning, ju.
 
Farzan skrev:
Och om vi säger att den kortaste vägen mellan två punkter är rak, så bortser vi från rumtidens krökning, ju.
Du menar att en effekt av att kröka på rummet kan bli att kortaste vägen mellan två punkter inte är rak?
 
mycke_nu skrev:
Fyller man ett snapsglas till halva höjden så har man bara en åttondel av volymen. :p
Du menar att ett snapsglas är halvtomt medan exempelvis en konjakskupa som är bredare nertill än upptill är halvfull?
 
Lätta frågor

1. Halvfullt
2. Ägget
3. 42
4. Könsmognad

Glaset är halvfullt eftersom det i svenskan är vanligast att man beskriver saker i termer av det som finns snarare än i termer av det som inte finns. När en planka är 50 cm lång är den en halvmeter lång, inte "halvvägs till 0 cm från en meter".

Ägget kom före hönan, eftersom det första ägget lades av en individ av en annan art. Även det första ägget med en höna i kom före hönan av samma anledning.

42 är alltid rätt, det gäller bara att veta enheten.
 
Glufsglufs skrev:
Fråga: Är glaset halvfullt eller halvtomt?
Står jag för den dyra spriten är min polares glas halvfullt. Står han för spriten är mitt glas halvtomt! :D
 
d^_^b
Alfredo skrev:
Står jag för den dyra spriten är min polares glas halvfullt. Står han för spriten är mitt glas halvtomt! :D
 
ordain skrev:
42 är alltid rätt, det gäller bara att veta enheten.
Ja, eller frågan.
 
  • Gilla
altaxis
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.