Har fått min första offert i hela mitt liv. Den gäller för flytspackling med fall och sen plastmatta på det. Tarkett Pastille. Badrummet är knappt 3 x 3 meter. Men då är ena hörnet där dörren är sneddat.

För detta vill killen ha ca 7500 kr för arbete och ca 6500 kr för material. Före ROT-avdrag alltså.

För mig som inte har en susning men läst lite vad andra fått betala för saker så kan väl detta kännas rimligt. Eller vad säger ni som kan?

Jag har ingen aning om vad själva mattstumpen kostar, annars kan man väl misstänka ett visst påslag där.
 
Svårt att svara på utifrån en offert, ta gärna in fler och jämför.
 
Äsch, det är ju så lite att jag inte tycker det är värt att hålla på med det. Men det vore najs med en uppskattning om kostnadens rimlighet. Jag är inte på jakt efter hundralappar. Jag gör allt själv, förutom detta, så jag har redan sparat de där hundringarna.
 
Jag sökte på "kostnad plastmatta" här på forumet och fick lite träffar, möjligen är ditt pris några tusenlappar högt, men det kan ha att göra med den allmänna prisökningen på grund av / (tack vare) ROT-avdragen.
 
Materialpriset är till stor del flytspacklet. Där har troligen entreprenören en hög kvalité = dyrar = enklare att få till snyggt (mindre klumpar etc).

Kör på detta tycker jag, småpengar eftersom du drar in vinsten på eget arbete i övrigt.
 
Niclas Jonsson skrev:
Materialpriset är till stor del flytspacklet. Där har troligen entreprenören en hög kvalité = dyrar = enklare att få till snyggt (mindre klumpar etc).

Kör på detta tycker jag, småpengar eftersom du drar in vinsten på eget arbete i övrigt.

Tack. Var väl vad jag ville hör egentligen. Kändes som en seriös kille dessutom.
 
169:- /m2 och uppåt för matta, vägg golv bård. tänk på att det blir 2st bitar på 3,2 x 2m som går åt i ditt badrum
flytspackling och fallspackling max 1 dag
mattläggning ett badrum 1 1/2 - 2 dagar golv + vägg + bård
bara golv max 8h
men det blir ganska mycket åkning fram och tillbaka så där kan det bli mycket timmar
 
Vårt badrum som vi gjorde i höstas är lite mindre men jmf med vad vi betalade för enbart flytspackling tycker jag din offert ser bra ut.
Så jag skulle acceptera den om jag vore Du.
 
Då så, ska ringa snubben idag tror jag.
 
Golvet är lagt och vi är jättenöjda. Som en notorisk gör-det-självare måste jag säga att det först tog emot att leja bort, men ack så skönt det är att jag gjorde det. Ska kanske våga släppa till lite oftare... :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.