d^_^bJag har införskaffat en lövblås.
Allt för att göra det lättare att rensa upp grannens löv.
Försöker in i det längsta att blåsa löven in på våran sida..
Men naturligtvis så hamnar en dela av löven ändå på deras sida...Vilket medför en massa gnäll. o bråk..q(;^;)p
Vad kan man göra ????
Vi har valt att inte ha träd på våran sida.
Men nog får dom lov att ta att det kommer över lite löv när jag blåder bort dom ur trädgårds landet...???
Eller har jag helt fel....?????:S
 
Redigerat:
A
AnnL skrev:
d^_^bJag har införskaffat en lövblås.
Allt för att göra det lättare att rensa upp grannens löv.
Försöker in i det längsta att blåsa löven in på våran sida..
Men naturligtvis så hamnar en dela av löven ändå på deras sida...Vilket medför en massa gnäll. o bråk..q(;^;)p
Vad kan man göra ????
Vi har valt att inte ha träd på våran sida.
Men nog får dom lov att ta att det kommer över lite löv när jag blåder bort dom ur trädgårds landet...???
Eller har jag helt fel....?????:S
Jag brukar börja med att sträcka mig in över staketet på grannens tomt och gå längs staketet med munstycket riktat mot min egen tomt. På så sätt blåser jag alla "mina" löv närmast min sida av staketet inåt på min tomt och kan sedan blåsa dem vidare. Det går inte att försöka blåsa längs med staketet på ens egen sida för man kommer tveklöst blåsa in löv på grannnens tomt om inte staketet är tätt.

Men jag håller på om att det inte är så kul att få gnäll av grannen för att man råkar blåsa in löv som kommer från dennes träd in på dennes tomt. Men det är väl bara att digga läget. Jag har grannarnas tallar väldigt nära min tomt som sprider kottar och barr in på min tomt hela sommaren. Ibland när barnen sprungit barfota och gjort sig illa på kottar och barr har jag haft lust att ta fram lövblåsen och blåsa tillbaka skiten in på grannens tomt igen där det kom ifrån, men jag använder istället taktiken att försöka övertala grannen att ta ner träden men det har ännu inte lyckats..
 
mmm. Känner igen det.
O att försöka få henna att ta ned lönnarna... E lika stor chans som att det INTE skulle komma snö i SV...
Med andra ord det händer INTE....
Vilket gör att hon får tillbaka en del av sina löv ............Vare sig hon vill eller ej....
Jag har skaffat lövblåsen för att göra det enkelt för mig.
O för att inte kratta sönder blommorna i rabatten...
Tycker att jag måste få göra som jag vill i våran trädgård...O inte leva efter hennes regler....
Tack för svaret....
 
Man undrar över folk alltså....
Ha mage att klaga på att det kommer in löv när du städar efter hennes träd(!). Du har mina sympatier iaf.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.