Är det någon som haft att göra med Renoveringsteamet AB i Örebro? Vi har haft lite kontakt med dem angående generalentreprenad för bygge av stenhus.
 
Har inte anlitat dem, men ville ha offert, vilket jag skulle få.
Men efter att jag skrivit att arbetet kommer att granskas av en extern KA så att arbetet utförs på ett korrekt sätt, kom det inga fler svar.
Jag klassades antagligen som en "jobbig kund".


Jag har inga erfarenheter alls av dom, så kan inte säga om dom är bra eller ej överhuvudtaget, men jag kan dela med mig av intrycket jag fått.

Jag får känslan av att det är killar direkt från gymnasiet, och pga den enorma annonseringen på blocket, nedlagda tiden på hemsidan skapar det lite orosvibbar.

Generellt sätt så är det så att bra snickare inte behöver annonsera, ha hemsidor, gör man bra jobb sprids det som vinden.

Men det är bara generellt, dom kan säkert vara hur bra som helst, har som sagt inga erfarenheter av dom, frånsett det jag sett på blocket/hemsidan.
 
Aha, intressant.

Jag tänkte också på det där med att de annonserar på Blocket. Jag har kontaktat några besiktningsmän i Örebro för att höra vilka de rekommenderade. Ingen av dem nämnde Renoveringsteamet. Det behöver ju inte betyda att de är dåliga, men det finns andra som kanske är bättre.

Har du några andra tips?
 
Av besiktningsmän i Örebro har vi fått dessa rekommenderade:

- Betongresurs AB
- Törnqvist Bygg
- Glenn Adolfsson bygg
- EBAB
- Asplunds bygg
- NCC

Någon med erfarenheter av dessa?
 
MrTim skrev:
Jag får känslan av att det är killar direkt från gymnasiet, och pga den enorma annonseringen på blocket, nedlagda tiden på hemsidan skapar det lite orosvibbar.

Generellt sätt så är det så att bra snickare inte behöver annonsera, ha hemsidor, gör man bra jobb sprids det som vinden.

Men det är bara generellt, dom kan säkert vara hur bra som helst, har som sagt inga erfarenheter av dom, frånsett det jag sett på blocket/hemsidan.
Annonsera på blocket håller jag med fullständigt! Men en bra hemsida anser jag att varje seriöst företag ska ha! Vi får massvis jobb på precis som du säger "Bra utförda jobb" det vill säga vårat goda rykte och att vi har så pass mycket bra referenser som vi har!

Många ser våra bilar och skyltar vi har på jobben och kollar ofta våran hemsida innan dom hör av sig samt refererar till bilder vi har på hemsidan osv!

En bra hyffsat uppdaterad hemsida är enligt mig seriöst!
 
  • Gilla
Patrik_Hed
  • Laddar…
TurboDykarn skrev:
Annonsera på blocket håller jag med fullständigt! Men en bra hemsida anser jag att varje seriöst företag ska ha! Vi får massvis jobb på precis som du säger "Bra utförda jobb" det vill säga vårat goda rykte och att vi har så pass mycket bra referenser som vi har!

Många ser våra bilar och skyltar vi har på jobben och kollar ofta våran hemsida innan dom hör av sig samt refererar till bilder vi har på hemsidan osv!

En bra hyffsat uppdaterad hemsida är enligt mig seriöst!
Jag kan hålla med dig. En bra hemsida ger ett seriöst intryck. Det är jättebra, tycker jag, att kunna se referensbilder från tidigare projekt och att kunna läsa om hur företaget fungerar, vilka värden de lyfter fram etc.
 
Jag skulle nog passa mig för renoveringsteamet.Har för en tid sen sökt arbete hos honom.Men när det gick upp för herrn att jag hade för avsikt att ta betalt för att jag använder mina maskiner så var man inte intressant längre. Känner att jag inte missade nåt.Fick en känsla av att grundaren är en solklar lycksökare.
Ingen bakgrund inom bygg.Bara en stor snackare. I annonserna så står det att han följer kollektivavtal.Men det hörde jag mellan raderna att han minsan gjorde som han ville iallafall.
Men han anställda kan ju vara vra för det.Men jag tror att det är lite av vandrarhem där

MVH Bosse
 
Oj! Tack för den informationen! Det lät ju inte direkt förtroendeingivande!
 
Passa dig. Han trodde han skulle få ha en elektriker här en hel dag för att koppla in min spis. Men då man är i svängen så vet man ungefär hur lång tid saker tar. Så jag tog en annan med högre timpris bara för att ingen som är spydig ska jobba åt mig.

Detta var för några år sedan
 
Så om ett företag annonserar sina produkter och tjänster på blocket så är dom per definition oseriösa?
Finns det fler sätt att marknadsföra sig på som också får er att tro att bolaget är oseriöst? Lokala reklamblad är det OK? TV?
 
Locke skrev:
Så om ett företag annonserar sina produkter och tjänster på blocket så är dom per definition oseriösa?
Finns det fler sätt att marknadsföra sig på som också får er att tro att bolaget är oseriöst? Lokala reklamblad är det OK? TV?

är "locke" möjligtvis VD eller anställd på Renoveringsteamet? verkar ta illa vid dej..
 
Nej, har inte en susning om vad det är för bolag men jag driver själv bolag och vi annonserar på blocket från tid till annan. Har svårt att se hur man kan dra så långtgående slutsatser om ett bolag för att det annonserar på en av Sveriges största marknadsplatser.

Det låter helt enkelt som ren vidskepelse. Så, låt höra nu - på vilken grund avfärdar du alla de bolag som annonserar på blocket som oseriösa?
 
Det var väl inte bara annonseringen på Blocket som gjort att flera verkar dra öronen åt sig. Det verkar snarare vara flera olika anledningar som gett det resultatet.
 
Letar också efter en byggfirma i Örebro för bygget.... som nog kommer bli lösvirke. Minni vart ska ni bygga?
 
ior005 skrev:
Letar också efter en byggfirma i Örebro för bygget.... som nog kommer bli lösvirke. Minni vart ska ni bygga?[/QUOT


[länk]
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.