Skulle behöva en mottagare till min Stanley krysslaser...
Skall bara kolla lite nivåer på tomten. Inget som är med millimeterpresision.
Funkar det med en billig ifrån Jula eller passa bara vissa mottagare till vissa lasrar?


//Tomas
 
Vill du komma billigare undan så funkar det med en sk. "måltavla" typ denna som gör att du kan se strålen om än den inte är visuellt synlig.
Funkade perfekt för mig när jag reste ett staket i dagsljus och lasern inte slog hela vägen fram som man kunde SE strålen.
 
slacker skrev:
Vill du komma billigare undan så funkar det med en sk. "måltavla" typ denna som gör att du kan se strålen om än den inte är visuellt synlig.
Funkade perfekt för mig när jag reste ett staket i dagsljus och lasern inte slog hela vägen fram som man kunde SE strålen.
Vart fick du tag på den?
 
När jag använder mottagare till min så måste jag ha den i pulsfunktion för att det skall funka. Kolla om julas mottagare behöver pulserande stråle för att fungera jag tror att dom flesta behöver det.
 
J.B. skrev:
När jag använder mottagare till min så måste jag ha den i pulsfunktion för att det skall funka. Kolla om julas mottagare behöver pulserande stråle för att fungera jag tror att dom flesta behöver det.
Jag har både puls och fast sken på min laser.
 
Då tror jag inte att det är något problem med Julas mottagare.
 
Jag tar nog med min laser och testar på jula.
 
Rubby skrev:
Vart fick du tag på den?
Det följde med en till min Leica Lino - Vet faktiskt inte vart man kan köpa den löst. :S
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.