Området runt om huset är ren dränerande grus som byggfirman "paddade" med en riktig padda (tror 500kg?). Den lilla stackaren skall användas till att padda 3-5cm stenmjöl samt underlaget under 50cm mur(av små murblock) som ska limmas med skum.
Uppfarter är redan paddade med 0-50 och skall bara jämnas till med ca 3 cm stenmjöl med värmekablar i.
Inga tunga uppgifter.
 
Jag köpte en Masalta MS50-2 hos Jula idag. Även jag skall använda den till lättare packning av det övre skicktet inför plattläggning av gångar där underlaget redan är packat sedan tidigare.

Hade en plattläggare hemma för några årsedan som använde en likvärdig för samma typ av jobb. Även grannens plattläggar hade en likvärdig gammal häck. Så det fungerar säker även för min del när det gäller ytskicktet. Men för tyngre packningsjobb förstår jag också att det krävs värre doningar.
 
Skulle jag behöva komprimera 0-50 , 30-50cm hade den lilla paddan varit perfekt till /att sitta på :)

Tro
inte
alla
är
dumma ;)

p.s. man kan bjuda en kompis på öl bara han sitter på den medan man jobbar.120kg? ;)
 
S
men den slår inte bättre för att någon sitter på den.
mitt tips är bara att du ej köper någon.
ta en riktig maskin. jag lovar dig det bättre med en som du hyr istället för köper.
det faktiskt skadligt med vibrationer så sitt ej på den
 
SBH skrev:
men den slår inte bättre för att någon sitter på den.
mitt tips är bara att du ej köper någon.
ta en riktig maskin. jag lovar dig det bättre med en som du hyr istället för köper.
det faktiskt skadligt med vibrationer så sitt ej på den
Men vad jag kan läsa så har han ju redan köpt en?
 
S
men man kan tipsa andra.
även andra har svarat efterhand någon redan köpt endel efter flera månader
jag är ej ensam att tipsa i efterhand
 
SBH, menar du att den inte duger till det TS har sagt att han skall ha den till, dvs att packa 30-50 mm stenmjöl? I så fall är det mycket värdefull information så att TS kan lämna tillbaka maskinen innan den ens har använts.

Jag tycker generellt att det är lite trist när någon som låter som en expert på området uttalar sig stupsäkert att "så här ligger till gossar..." utan att berätta varför det hänger ihop på det sätt som experten påstår, och utan att referera till egna relevanta erfarenheter.

Jag förstår att det finns människor som har svårt att skriva långa och språkekvilibistiska texter, men om man tycker att det innebär för mycket arbete att backa upp sina påståenden kanske man skall välja ett annat medium att uttrycka sig i?
 
Visst köpte jag den. Och att låta en sitta på den är bara skämt :)
Den ska inte lämnas tillbaka. Även min 149 kronors skruvdragare skall användas. Den är så lätt. Ryobin skall användas till tyngre grejor.

Men tack för alla tips.
 
S
så är det om du ska padda något. så tänk på vad för matriall det är. sand lätt att padda, makadam och slagg är jobbigare att padda. ska du padda lager på 20cm. ta då en som paddar iallafall 10 djupare.
nog duger dom lätta paddare till ha som paddare för sandbädd för en natur mur. som kan få ha sitt eget liv.
men padda en markbädd för stenläggning eller en grund då måste man ha grövre grejer.

kan även va så att jag är för pedantiskt när jag gör något mark arbete.
 
Hur gör man för att padda gångar med väggrus 0-18 inomhus i växthus?
Jag hittade en padda med skuren motor på Blocket, för 250 kr. Monterade dit en 4 hk trefasmotor och fick en mycket behändig maskin.
 
  • DSC00316.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
S
man glömmer bort paddan. eller så vågar man padda och har tur att rutorna håller.
jag har paddat med lillpaddor till järnvägspaddor även olika vältar
 
Gammal tråd, men tänkte ändå kolla om BigGitt vart nöjd med sin padda från Jula?? Dom säljer ju fortfarande liknande, dock utav märket Stanley för 4000kr just nu. 63kg. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.