Låt hypotetiskt säga att man hade obegränsat med pengar. Vilken hustillverkare skulle ge mig bäst hus (som ändå inte var flera miljoner dyrt) i normal pengaklass? Vilka hustillverkare får man "mest för pengarna" egentligen?
 
Jag hade "byggt själv", de flesta hustillverkare har bar produkter men dåliga entrepenörer och använder avtal som är kassa för dig som kund.
 
faluhus har mkt hög kvalite, rakt igenom tycker vi. Inte bara in o utvändigt, utan allt det där som ingen tänker på, som är viktigast. :D
 
Lätt Myresjöhus....

Är helt opartisk osså ;)
 
Varför Myresjö?
 
Om det handlar om att välja en hustillverkare blir det självklara valet Karlssonhus.

Om det är ännu mer fritt, skulle det bli ett timmerhus i 12 tum (minst) med panel på utsidan och timret synligt inuti. 2-plans, med 2 hela våningar.
Uppvärmning med en tung eldstad Tulikiv-typ, ev med ytterligare ett par kakelugnar med mycket massa i.
Kopplade fönster med energilasfönster. I övrigt bara trä, trä, trä.
Linoljefärger, limfärg och tempera.
Falu rödfärg utanpå, fast den gula (ockra).

Men det där är ju bara drömmar...

Peter
 
Hej Peter,

Kunde int ehålla med om mer! karlssonhus verkar vara riktigt bra säger jag som inte ens shoppar hus utan bygger i lösvirke ;-)

Annars om man orkar så är lösvirke jättejättebra för man kan påverka allt (nästan)
 
men om man nu inte har tid eller ork eller möjlighet eller kunskapen om att bygga lösvirke, och måste gå på hustillverkare. Vilken "är bäst" egentligen?
 
Förstår inte varför ;)..men jag har också en viss kärlek till KarlsonHus.....
 
Paddington skrev:
men om man nu inte har tid eller ork eller möjlighet eller kunskapen om att bygga lösvirke, och måste gå på hustillverkare. Vilken "är bäst" egentligen?
Frågan är ju OM det överhuvudtaget finns EN tillverkare som är BÄST.
Tror du måste utgå från DINA krav-behov-önskemål-plånbok osv. Det som jag tycker är bäst behöver inte alla hålla med om, smaken är ju som baken! ;)

Nu har några nämnt KarlssonHus, vilket inte jag håller med om eftersom det finns ett nybyggt på vår gata som redan har massor av mögelskador pga hur bygget skötes.
Men samtidigt, det kommer nog alltid finnas missnöjda/supernöja kunder hos alla tillverkare.... ::)
 
Ja - och att man int ekan någe håller jag inte med om alls. Vi lärde oss - läste på och lärde occ en hel del så även omd et verkar överskådligt ifårn början så går det med lösvirke också det gäller å våga och så finns ju det här forumet med :)

Ja - ingen inget nånsin är la 100% . Det är en sak att stöta på problem det är hur problemen löses och hanteras som är det viktiga för relationen och mig som kund. Alla stöter för elelr senare på problem ( vi också).
 
elias7 skrev:
Varför Myresjö?

Helt enkelt för att vi är mkt nöjda. Som tidigare sagts många gånger, hantverkarna är viktiga och vi hade verkligen tur med skickliga sådana och det gör en hel del.  :)
Har bott i vårt hus 8mån nu och inget att klaga på.

 
  • Gilla
Carl Johansson
  • Laddar…
Jag tycker att det är viktigt att poängtera att det är två mycket olika bitar i pusslet..om inte ännu flera egentligen..men;

1. Huset som man väljer utav en husleverantör är en sak, tycke och smak, kvalite, kartonghus eller riktigt virke, oinreddd övervåning, takkupa etc.-..
2. Entreprenören!! En entreprenör utan ansvar kan fördärva det mest fina hus som finns i en katalog, genom att bygga huset uselt, inte täcka för fukt, dra ledningar som i mellanöstern etc..

Så den viktigaste frågan är egentligen, vilken entreprenör har du valt? Javisst, byggfelsförsäkring mm, men vem orkar hålla på och tjafsa, stämma och förlika sig..det är som med en entreprenör som en racerförare, han kan få den bästa bilen, men ändå hamna sist pga inkompetens.

 
Det är med entrepenörer som med svenska racerförare, oavsett vad du ger dem blir det aldrig bra!
 
skane67 skrev:
Det är med entrepenörer som med svenska racerförare, oavsett vad du ger dem blir det aldrig bra!

njaaae... inte sant i alla fall åtminstone :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.