Hej igen Gafsan, ja det kommer att ta ett tag att "bo om sig" och sluta jämföra. Jag får möjlighet att åka dit dagligen ett stort +. Det blir nog bra i slutänden :)
 
Avståndet är viktigt. Just att verkligen kunna ta sig dit när man vill och få arbeta länge eller bara en liten stund.

Jo hade vi bara sluppit det danskröda så... ;) Nej jag tycker verkligen om torpet. Där fins så mycket känsla bara att gå in i det huset. Det känns vänligt fast det står tomt och öde. Stora huset tycker jag också om..men det är ju för att jag ser bakom alla de ytskikt som finns där idag som jag verkligen inte gillar.
 
Välkommen åter... Tror det är någon släng av byggnadsvårdsnostalgi du råkat ut för. Själv kan jag sakna hus jag endast besökt, men där man funnit en känsla ett vackert utryck eller bara något vackert åldrat...

Hur blev det med bakugnar, kakelugnar och skorstensstockarna i gamla torpet?
 
Hej Anders ja jag kommer att sakna det eller den där känslan som finns där men tyvärr inte i det nya (ännu i alla fall).Men jag måste vara realistisk.

Dessvärre hann jag inte ta itu med murstockar o dyl då förra sommaren gick åt till att skrapa, kitta och måla fönsterbågar, skära och sätta glas i de som behövdes samt måla panel med falu (ljus).

Kan säga att det gick några övningsglas innan jag fick det bra, hur svårt som helst att skära i gammalt bubbligt och ojämnt glas.
 
Ja! Det är svårt att skära bubbligt glas och jag ska till igen, nu ska jag prova att tejpa med gaffa vid snittet så får vi se om det hjälper. Någon som provat?
 
Men det var ett väldigt sött nytt projekt du har skaffat dig ändå! :)
 
Sött men målat med PLASTFÄRG!!!!!!!! Kunde dra loss stora A-4 ark och fuktigt under naturligtvis.
Nu måste jag få bort allt innan det ruttnar alldeles :/
 
Fint torp du köpt! Kul med källare i huset, fast jag antar att man bara kommer in från utsidan? Kämpa på med plastfärgen!
 
Har källaren funnits där hela tiden tror ni eller är den utgrävd senare?
Likaså funderar jag över putsen om jag ska låta den vara kvar?
 
Tja, är det cement i putsen så har du att göra ett tag. Jag vet...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.