Hej,
Tänkte införskaffa mig en korslaser, ska ha den till kakelsättning, tapetsering och lite så. Några tips på bra och prisvärda?
Läste lite om B PCL 20, verkar vara mest positiva kommentarer om denna.
 
Tja, jag har just precis en sån och är nöjd, så länge man håller sig inomhus och under 8-10 m avstånd så duger den bra till just såna saker du beskriver; kakla, regla innerväggar mm.
 
ah den känns ju prisvärd just för dessa ändamål, och som det är den vassaste i denna prisklassen. Går den att använda ute eller är lasern för svag?

Ska komma upp i nästa klass känns det som man måste lägga till 1000 kr, och frågan är om jag kommer använda den så mycket :S Sen får man ju ett ha begär som vanligt....
 
Ska du använda den ute så får du göra det när solen gått ner (eller i skugga på väääldigt korta avstånd), PCL20 har ingen mottagare vad jag vet.
 
Leica Lino L2 har ju blivit prisad i tester, dock som du säger så får du lägga till runt 1000:-
http://www.proffsmagasinet.se/linjelaser/leica-lino-korslaser.html
Jag köpte själv en Stanley 77-153 CL2 FatMax Cross Line på Tradera för runt 900:-, den känns rejäl men om man skulle behöva betala fullt pris för den så skulle jag nog välja Leica´n direkt då den känns som en bättre produkt.
 
Paul-Staffanstorp skrev:
Jag kör själv med CST-Berger, men just den modellen jag har ska tydligen ha utgått nu...dock finns andra

[länk]

Jag är supernöjd...
Jag är också nöjd, med en CST Berger, som jag köpt under namnet "stanley fatmax cl54". Vet inte om det fortfarande är samma, men då fanns den under olika namn i olika länder.

--- Mats --
 
Ola78
Jag köpte en Bpsch PLL 360 och är så här långt nöjd med den. Inomhus duger den gott och den har korslaserfunktion och cirkellaser vilket jag haft nytta av när jag riktade golv.
 
Ja det är frågan, PLL 360 eller PCL 20...känns som jag kör på något i den prisklassen.
 
vad köpte du?

jag tittar också på PCL 20 eller PL 360 - båda verkar bra och är i min prisklass.

kan inte bestämma mig för om lod funktionen i PCL 20 är viktigare eller om PLL 360 som ju visar 360 grader plus lodlinje som ju även lyser rakt ovanför ger mer användbar funktion
 
köpte en PLL360 på Clasohlson - blev lite irriterad då universalfästet inte medföljer när man köper set med stativ även om det visas med bilder på Bosch hemsida:@

Om man tittade noga på kartongen så står det att universalfästet är tillbehör...

så nu måste jag beställa det separat med väntetid - irriterande.

hoppas dock att PLL360 kommer funka bra - en av de roliga sakerna med att fixa hemma är nya roliga verktyg.:)
 
Hej,
Jag köpte en PLL 360, funkar kanon för de pengarna tycker jag. Har använt den till att tapetsering och lite annat smått och gott. Känns rätt lagom att betala de pengarna för vad man använder den till, behöver inte vara mer avancerat.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.