Hej! Jag bygger nytt hus och ska snart lägga 80 kvadrat meter parkett golv. Jag är ute efter kvalitetsgolv till bra pris. Något förslag? Har hittat för 220 kr kvadraten men finns det ännu billigare. det ska vara bra golv.
 
Kvalitetsgolv, 220 kr kvadraten?
Det verkar som om du är ute efter billigast möjliga klickgolv, och billigast möjliga kan aldrig bli ett "kvalitetsgolv". Byggmax brukar ha ett antal parkettgolv under 300 kr/m2. Kolla där, om du inte redan gjort det.
 
även dom stora bygghandlarna har ek parkett för 220 kr kvadraten som är i bra kvalitet men billigare får man väl inte det då? ska vara ek parkett och inget laminat skit .
 
Pergo gör väl bara laminatgolv...?
 
Byggmax har golv för ca 230:- per m2 som är av bra kvalitet. Dock med "livligt" utseende. Om man köper några extra m2 kan man sortera bort brädor med kvistar o dyl. De bortsorterade brädorna kan man sedan lägga i t ex klädkammare. Resultatet blir klart prisvärt!
Vill man få ett extra vackert parkettgolv (exempelvis i vardagsrum) kan man välja Kährs Verona 2-stavs golv. Men då hamnar priset på ca 500:- per m2.
 
Byggmax fungerar, men man får det man betalar för. Vill du ha ett parkettgolv med god kvalité och som är lätt att jobba med men framför allt bevarar sitt ursprungliga skick (springor i långskarv och ändskarv) som skulle jag vända mig till golvmärken som Tarkett och Kärhs. Kostar lite extra men du kommer inte ångra dig i längden och ska du dessutom slänga ut 220 kr / m2 kan du lägga på en hundring och få ett riktigt bra golv.
 
Bauhaus Sundsvall.kör ofta (i princip varje vecka) med EK Parkett 14mm 3 stav och både långa och korta längder för 189 kr/kvm.
 
har lagt ett par hundra kvadrat av tarketts 220kr/m2 och det går åt mycket våld för att få ihop det. Kährs låsning är smidigare. Resultatet blev dock bra.
 
Roger_Wessberg skrev:
Byggmax fungerar, men man får det man betalar för. Vill du ha ett parkettgolv med god kvalité och som är lätt att jobba med men framför allt bevarar sitt ursprungliga skick (springor i långskarv och ändskarv) som skulle jag vända mig till golvmärken som Tarkett och Kärhs.
Efter ett år har jag inte märkt några problem, varken med Byggmax eller Tarketts billigare parkettgolv. Tarkett var dock något lättare att jobba med. Resultaten är likvärdiga, Byggmax utseende något "livligare".
 
Mattias_Jo1 skrev:
Bauhaus Sundsvall.kör ofta (i princip varje vecka) med EK Parkett 14mm 3 stav och både långa och korta längder för 189 kr/kvm.
Har sett att Bauhaus, Göteborg parkettgolv i ek (Rustik) för 189:-/kvm har väldigt mycket kvistar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.