Tjena gott folk!

Behöver lite tips om hur jag ska lägga min planlösning på mitt badrum jag ska renovera.

Skiss på badrummet idag

Det är 190cm brett, 160cm djupt sett från dörr

Direkt in till vänster står tvättmaskin á 60x60cm
I vänster hörn längst in finns en duschkabin a 70x70cm (denna ska bli duschvägg och jag vill ha så stor som möjligt.

På samma vägg sitter ett litet handfat och en wc-stol

Varm och kallvatten kommer in mittemellan tvättställ och wc-stol.

Har planer på fixturlåda längs väggen att montera wc-stol på och även handfat, sen slutar den precis innan där duschväggen ska börja.

Duschväggen blir en INR med antingen två dörrar, eller en dörr + ett fast parti.
Storlek så stor som möjligt, iallafall ingen 70x70.

Måste även ha tvättmaskin i badrummet..

Kom med förslag =)
 
  • badrum.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vad för duschvägg har du tänkt? funderar mest på hur man ska komma in/ur duschen..
 
Med den lösningen så blir det trångt med vanliga duschdörrar, ev. kan det gå med vikdörrar. Det borde gå att sätta handfatet på den övre väggen istället, så går det att öppna helt till duschen. Alternativt byta plats på TM och dusch.

Nu vet jag inte om du vill ha den här lösningen för att minimera flytt av avlopp och andra rör?
 
Det blir en INR duschvägg, antingen Linc Niagara eller Linc Diamond eller Linc Angel.

Två stycken dörrar, båda är in- och utvinklingsbara. Så man kan ju logiskt sett trycka in dörren för att gå in i duschhörnan om det inte finns utrymme att dra dörren emot dig.

Har även funderat på att byta plats på TM och dusch, då åker jag på ny golvbrunn och lite dragning av kall och varm..
Och eftersom jag inte vill spåra i betongväggar måste jag regla på 45x45mm för att dra PEX slang i vägg (hatar synliga kromade rör...) och då tappar jag 45-90mm till av rummets storlek.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.