Hej,
vi ska bygga nytt hus på en sluttningstomt och har samtidigt tänk bygga pool. Vi tänker oss en pool på cirka 4x8 gärna med Roman End trappa. Vad ska man välja för typ av pool och vilka leverantörer rekommenderar ni? Vi antar att man behöver gjuta poolen och eftersom den inte går att gräva ned helt. Det ska inte vara någon "plastpool".

Företag vi har varit i kontakt med är Poolhuset, Poolstore och Folkpool. Vad har ni för erfarenheter?
All hjälp uppskattas varmt! d^_^b
 
Vad jag kommer ihåg så står det i poolkatalogerna vilka pooler som lämpar sig för sluttande tomter.
Din poolsäljare kommer även att ge tips när han kommer hem till dig.
 
Hemmakatten
Ta kontakt med Ulf, 0709-14 44 43, på Badexpo i Bromma, badexpo.se . Han har varit verksam i 30 år och har stor erfarenhet av projektering av pooler. Vet att han byggt/ritat infinitypooler t.ex. Han hjälpte oss med vårt lilla spa-bad på altanen. Det är i betong omosaikklätt. Han dimensionerade anläggningen och kopplade sedan ihop allt. Vi har pratat en hel del och jag vet att hans åsikt är att Folkpool är bland det sämsta poolföretaget som finns. Om det sedan är sant/riktigt vet jag förstås inte.
 
  • Gilla
Surfnturf
  • Laddar…
Personligen tror jag att kvaliteten på poolföretaget är kopplat till den enskilde säljaren. Produkterna som dom stora drakarna säljer är likvärdiga men en dålig säljare kan orsaka en katastrof.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.